آمار بازدید سایت

آمار بازدید به شما کمک می کند تا از میزان ترافیک وب خود مطلع گردید. "ترافیک وب" به بازدیدهایی گفته می شود که وب سایت شما دریافت می کند. آگاهی از آمار این بازدیدها می تواند به شما در بهبود وب سایتتان کمک کند. به علاوه، آگاهی از روش های بررسی آمار بازدید یک وب سایت می تواند به شما کمک کند تا با تحت نظر قرار دادن رقبا، استراتژی بازاریابی خود را بهینه سازی کرده و باعث بهبود کسب و کار خود شوید. با بررسی آمار بازدید سایت رقبا، می توانید به موارد ذیل دست پیدا کنید:

  • آمار بازدید سایت آن ها و نحوه ی تغییر آن در طول زمان
  • آگاهی از کلمات کلیدی که باعث افزایش آمار بازدید می شود
  • مشاهده ی صفحاتی از وب سایت آن ها که بهترین عملکرد را دارند
  • مشاهده ی کانال ها و منابعی که باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت می شود

آمارگیر سایت و آمار بازدید

آمارگیر سایت، ابزارهایی هستند که به شما توانایی تجزیه و تحلیل آمار بازدید هر وب سایت را در سراسر جهان می دهد. بررسی کننده های آمار بازدید از منابع مختلفی برای جمع آوری داده ها استفاده می کنند، از جمله خزنده های وب، ISP و افزونه های مرورگر. سئوکار امروز شما را با بهترین ابزارهای جستجوگر آمار بازدید آشنا می سازد.

SEMRush، پلتفرمی برای آمار بازدید

این آمارگیر سایت، مجموعه ای جامع از راه حل ها و روش ها را برای بازاریابی مشاغل آنلاین ارائه می دهد. این پلتفرم، مجموعه ای قوی از ابزارها را برای تجزیه و تحلیل بک لینک، برنامه ریزی محتوا، سئو و همچنین ردیابی رتبه های سایت ارائه می دهد. یک ابزار بسیار ضروری که این پلتفرم ارائه می دهد، بررسی آمار بازدید سایت رقیب است. SEMRush دارای هر دو نسخه ی پولی و رایگان است. با نسخه ی رایگان SEMRush’s Traffic Analytics، می توانید روزانه 10 گزارش از ترافیک وب سایت را مشاهده کنید. بخش Overview tab می تواند معیارها و بخش های مهم را برای وب سایت درحال تجزیه و تحلیل ارائه دهد که شامل موارد ذیل است:

  • کل آمار بازدید
  • آمار بازدید از هر صفحه
  • میانگین بازدید و میانگین مدت زمان بازدید
  • نرخ پرش

با استفاده از SEMRush (نسخه ی پولی) همچنین می توانید اطلاعات بیشتری را از گزارش های ترافیکی به دست آورید، از جمله:

  • بینش مخاطبان: دقت کنید که کاربران سایت رقیب از کدام وب سایت ها بازدید می کنند تا درک بهتری از مخاطبان خود کسب کنید.
  • مسیر ترافیک: سعی کنید پی ببرید که رقبا چگونه بازدیدکنندگان وب سایت خود را جذب می کنند.
  • صفحات برتر: با کسب گزارش از صفحاتی با عملکرد بهتر، درباره ی این که چه عواملی باعث کارآمد تر شدن یک وب سایت می شود، اطلاعات بدست آورید. همچنین می توانید مشاهده کنید که این صفحات چه محصولات و خدماتی را ارائه می دهند و از چه روش هایی برای تبلیغ آن ها استفاده می کنند.
  • توزیع جغرافیایی: اگر بدانید که کدام یک از مناطق جغرافیایی، مخاطب بیشتری را هدایت می کند می توانید وب سایت خود را با آن دسته از مخاطبان سازگار سازید. آگاهی از این که مخاطبان (در حوزه ی کاری شما) بیشتر از کدام مناطق جغرافیای هستند، می تواند به شما در راهکارها و حتی محصولاتی که ارائه می دهید کمک کند. بنابراین توزیع جغرافیایی را در آمار بازدید جدی بگیرید.

با استفاده از نسخه ی رایگانSEMRush ، تنها می توانید بخش محدودی از داده ها را مشاهده کنید. به عنوان مثال در قسمت Top Pages، تنها می توانید 10 نتیجه ی اول را برای وب سایتی که در حال تجزیه و تحلیل آ« هستید مشاهده کنید.

Sitechecker Pro

از برجسته ترین ویژگی های پلتفرم Sitechecker Proمی توان به مانیتورینگ سایت، ردیاب رتبه و ردیاب بک لینک اشاره کرد که همگی بخشی از دلیل های قیمت گذاری و رایگان نبودن این برنامه هستند. البته این پلتفرم، چندین ابزار رایگان از جمله Traffic Checker را ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید آمار بازدید وب سایت خود را بررسی کنید. برای استفاده از ابزار، کافی است به Traffic Checker مراجعه کرده و نام وب سایتی را که می خواهید آنالیز کنید تایپ کنید.

SERanking و آمار بازدید وب سایت ها

SERanking، یک راه حل جامع برای SEO است که به کاربران امکان می دهد در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنند، رتبه بندی ها را ردیابی کنند و آمار بازدید وب سایت ها را در سراسر جهان بررسی کنند. هنگامی که یک وب سایت را جستجو می کنید، یک نمای کلی از کل ترافیک ارگانیک و پولی سایت در ماه و همچنین تعداد کل کلمات کلیدی سایت (که بر اساس آن ها رتبه بندی می شوند) را دریافت خواهید کرد.

Similar Webو تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت

یکی دیگر از ابزارها برای مشاهده ی آمار بازدید وب سایت، Similar Web است. در حالی که بقیه ی شرکت ها به جز آمار بازدید، ابزار های سئو و بازاریابی را هم ارائه می دهند اما Similar Web تنها بر تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت تمرکز می کند. اگر می خواهید به مجموعه کامل داده ها دسترسی داشته باشید، Similar Web برنامه هایی را ارائه می دهد که به جز آمار بازدید، اطلاعاتی از بازاریابی را هم در اختیار شما قرار می دهد.

پلتفرم WebCeo

WebCeo، مجموعه ای قوی از ابزارهای SEO را در بر دارد که برای آژانس ها، شرکت ها و افرادی که به دنبال مدیریت پروژه های متعدد توسط یک راه حل هستند، طراحی شده است. WebCeo با بقیه ی ابزارهای این لیست متفاوت است زیرا به شما اجازه نمی دهد مستقیماً داده های ترافیک وب سایت های دیگر را جستجو کنید. کاربران در کنار WebCeo از Competitor Metrics برای مشاهده ی آمار بازدید سایت رقیبان استفاده می کنند.

Alexa

Alexa یک ابزار مناسب برای تجزیه و تحلیل سئو و سایت رقیبان است که برای کمک به کسب و کارها و درک بهتر مخاطبانِ هدف و برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی طراحی شده است. این ابزار در حال حاضر از سرویس خارج شده است.

Serpstat

Serpstat نیز مجموعه ای از روش های سئو را در بر دارد که در ابتدا یک ابزار ساده برای ارزیابی کلمات کلیدی بوده است اما اکنون مجموعه ای جامع از ویژگی ها را برای درک عملکرد وب سایت ها در اختیار کاربران قرار می دهد. این عملکرد ها شامل تجزیه و تحلیل بک لینک، ردیابی رتبه، ممیزی سایت و آمار بازدید سایت ها است. این پلتفرم در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می شود. البته قبل از آن که بتوانید از نسخه رایگان Serpstat استفاده کنید، باید یک حساب کاربری با یک آدرس ایمیل، شماره تلفن و رمز عبور ایجاد کنید.

معیارهای مهم در تجزیه و تحلیل آمار بازدید

  • بازدیدکنندگانِ خاص: یعنی تعداد افرادی که حداقل یک بار در یک بازه ی زمانی معین از یک وب سایت بازدید کرده اند.
  • بازدیدهای صفحه: تعداد کل صفحات مشاهده شده در یک دوره معین.
  • آمار بازدید ارگانیک: تعداد افرادی که به وسیله ی جستجو در موتورهای جستجو به یک وب سایت رسیده اند و از آن بازدید کرده اند.
  • میانگین مدت زمان بازدید: میانگین زمانی که هر بازدید کننده در یک وب سایت می گذراند.
  • نرخ پرش: درصد بازدیدکنندگانی که بدون مشاهده صفحه دوم، وب سایت را ترک می کنند.
  • منابع ترافیک برتر: کانال ها و منابع آنلاینی که بیشترین بازدیدکنندگان را به سایت می آورند.

سوالات متداول

آیا می توان آمار بازدید هر سایتی را مشاهده نمود؟

وقتی نوبت به یادگیری میزان آمار بازدید یک وب سایت می شود، این روند واقعاً به این بستگی دارد که آیا وب سایت شما است یا متعلق به شخص دیگری است. برای صفحه شما، سه راه اصلی وجود دارد که می توانید آمار بازدیدکنندگان را ردیابی کنید - از طریق ابزارها، افزونه ها یا فقط با بررسی مستقیم Google Analytics.

نرخ بازدید وب سایت خوب چقدر است؟

طبق گفته مایک سالیوان، مشارکت کننده برتر در انجمن پشتیبانی گوگل آنالیتیکس، درصد بازدیدکنندگان بازگشتی به سایت شما باید حدود 30 درصد باشد. هر چیزی کمتر از آن کمتر از حد متوسط است، در حالی که داشتن آن در حدود 50٪ خوب در نظر گرفته می شود