برند منشن چیست؟

برند منشن چیست؟ یکی از راه های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ برند منشن است که تاثیر زیادی در سئو دارد. برند منشن یعنی یک سایت، یک وبلاگ و حتی یک حساب کاربری اسم برند شما را به کار می برد. در ادامه شما را بیشتر با برند منشن آشنا خواهیم کرد.

برند منشن چیست؟

برند منشن را می توان اینطور تعریف نمود: به طور کلی می توان گفت هر جایی که اسم برند شما آورده شود، جدا از اینکه مثبت باشد یا منفی در شبکه های اجتماعی باشد یا در سایت ها، برند منشن اتفاق افتاده است. همین اسم بردن از برند شما می تواند مزایایی داشته باشد که از جمله این مزایا ها می توان به تاثیر سئو و شناخت بازار هدف شما اشاره کرد. در واقع شما باید از نکات مثبتی که در مورد برند شما گفته شده است حمایت کنید و از نکات منفی درس بگیرید و آن را اصلاح کنید.

برند منشن را می توانیم به این صورت تعریف کنیم: اشاره کردن به یک برند بدون لینک دادن به آن را برند منشن یا منشن بدون لینک می گویند.

برای مثال اگر ما در مقاله خود از سایت هایی مثل آمازون، علی بابا و .. نام ببریم بدن این که به آنها لینک دهیم برند منشن انجام داده ایم.

مزایای برند منشن

  • برند منشن برای این که از نظرات مثبت و منفی کاربران اطلاع پیدا کنیم مفید است.
  • یک تبلیغ کاملا طبیعی گوگل است و با استفاده از برند منشن احتمال جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن هم از بین می رود. همانطور که می دانید الگوریتم پنگوئن روی لینک های غیر طبیعی و اسپم تمرکز میکند و سایت هایی را که بک لینک های غیر طبیعی می گذارند را جریمه می کند.
  • از آنجایی که در روش برند منشن مشتریان کاملا بی طرف نظر می دهند شما می توانید از کیفیت محصولات و خدمات تان با خبر شوید.
  • برند منشن به موتور های جست و جو می فهماند که این برند واقعاً با کیفیت است و بک لینک های آن هم ساختگی و پولی نیست.
  • اگر فردی در مورد سایت شما صحبت کنند، افراد زیادی به سمت برند شما جذب می شوند، زیرا افراد بیشتر به سمت برندی سوق پیدا می کنند که دیگران از آن راضی باشد. البته نباید همیشه توقع نظر مثبت از افراد را داشته باشید، اما از نظرات منفی هم نا امید نشوید زیرا نظرات منفی یک فرصت خوب برای شما است تا نقاط ضعف خود را اصلاح کنید.
  • سئو کاران پیش بینی می کنند که برند منشن در آینده ای نزدیک بسیار مهم میشود زیرا یک راه ارزان و تضمینی برای شهرت برند شماست. مشخص است وقتی کاربران نام برند شما را در سایت های مختلف ببینند حتما به سایت شما سر میزنند و اگر شما اصول بازاریابی را رعایت کرده باشید مشتری دائم شما می شوند.

تاثیر برند منشن بر روی سئو

اغلب ما عادت داریم قبل از خرید یک محصول نظر کسانی که آن محصول را خریداری کرده اند را بپرسیم و بدون شک نظر مثبت و منفی آنها بر انتخاب ما تاثیر گذار است.

حال اگر ما صاحب برندی هستیم می توانیم از این کار به نفع کسب و کار خود استفاده کنیم، یعنی برند مان را به یک موضوع پر بحث تبدیل کنیم. شاید از چند فرد شناخته شده و معروف بخواهیم که برند ما را معرفی کنند.

موضوع برند منشن که در حال حاضر بسیار مهم است، به طوری که حتی موتور های جست و جو هم در مورد آن صحبت کرده اند و گفته اند که اگر برند و سایت شما توسط سایت دیگری معرفی شود موجب افزایش اعتبار شما می شود و موتور های جست و جو را قانع می کند که کسب و کار شما در مسیر صحیح برند سازی قرار دارد.

در بعضی از موارد موتور های جست و جو معتقد هستند که ارزش برند منشن برابر یا حتی بیشتر از بک لینک در سئو است و شما می توانید با برند منشن به موفقیت بزرگی دست یابید.

ابزار هایی برای شناخت و اندازه گیری برند منشن

حالا که با مزایا و اهمیت برند منشن آشنا شدید، برای تان سوال پیش می آید که چگونه می توان برند منشن های خود را مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد. اگر بخواهید چند نیرو برای هر شبکه اجتماعی استخدام کنید تا برند منشن ها را پیدا کنند و پاسخ آنها را بدهند کاری غیر منطقی است.

راه حل این است که از ابزار هایی که برای بررسی برند منشن درست شده اند استفاده کنید. در ادامه به چند مورد از این ابزار ها اشاره می کنیم:

Awario

این ابزار برای 14 روز رایگان است و بعد از 14 روز استفاده باید با خرید اشتراک از آن استفاده کنید. این ابزار یکی از بهترین ابزار های اندازه گیری برند منشن است که می توانید به موقع از نظر کابران مطلع شوید و از داده های آنلاین آن استفاده کنید.

Talkwalker Alerts

این ابزار هم برای اندازه گیری برند منشن های کسب و کار شما مناسب است و گزارش کاملی را از جمله موقعیت مکانی کاربر را هم به شما می دهد.

گوگل آلرتز (google Alerts)

گوگل آلرتز یک ابزار قدیمی برای انجام این کار است که بسیاری از کسب و کار ها برای ارزیابی برند منشن های خود ار آن استفاده می کنند، اما مشکل بزرگی که این ابزار دارد فقط زمانی برای شما نوتیفیکیشن ارسال می کند که نام برند شما در فهرست 10 نتیجه اول موتور جست و جوی گوگل قرار گرفته باشند.

برند سازی در ریپورتاژ آگهی چیست؟

برند سازی در ریپورتاژ آگهی به ریپورتاژی گفته می شود که از سایت شما هیچ لینکی در اختیار ندارد و تنها هدف از تهیه آن معرفی برند شماست.

با این کار شما می توانید بدون این که نام یا لینکی از سایت تان قرار دهید، اعتماد سازی کنید و کاری کنید که مخاطب خودش آدرس سایت شما را تایپ کند و وارد سایت شما شود. این ورود های طبیعی برای سایت شما اعتبار سازی میکند.

در ریپورتاژ آگهی شما فقط باید روی مزایای کسب و کار تان تمرکز کنید و برای این که چرا شایسته اعتماد هستید شواهد و ندارک ارائه دهید.

اهمیت برند منشن در بازاریابی درونگرا

روند برقراری ارتباط با گسترش اینترنت به طور چشمگیری تغییر یافته است. و البته این موضوع در تغییر استراتژی های یک برند بی تاثیر نبوده است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده است گوگل به برند منشن اهمیت دهد، در ادامه چند مورد از اهمیت برند منشن را در بازاریابی درونگرا را بر می شماریم:

بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین

برای این که بتوانید از نظرات واقعی مشتریان خود با خبر شوید، یکی از موثر ترین کار هایی که می توانید انجام دهید نظارت کردن بر وضعیت منشن و کسب و کارتان است. این آگاهی به نوبه خود شما را قادر می سازد تا کمپین های بازاریابی موثری را شکا دهید، زیرا دید کاملی نسبت به نقاط قوت و ضعف خود پیدا می کنید.

ایجاد آگاهی از برند

برند منشن به بیشتر دیده شدت کسب و کارتان کمک میکند. اگر نام تجاری یا برند شما در کانال های مختلف شبکه های اجتماعی دیده شود افراد بیشتری به شما اعتماد کرده و با اطمینان کامل خرید خود را انجام می دهند.

بر اساس تحقیقات انجام شده مردم بیشتر به خرید خدمات از برند هایی که نام انها را بیشتر شنیده اند بیشتر تمایل نشان داده اند. اگر به دنبال فروش بیشتر هستید نباید از تاثیر برند منشن در سئو و بازاریابی غافل شوید.

جمع بندی

در این مقاله برند منشن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم و از مزایا و تاثیر آن بر سئو اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم.

در آخر به شما توصیه می کنیم که از برند منشن در کسب و کارتان بهره ببرید و از برند منشن در سئو به بهترین نحوه استفاده کنید. از ابزار هایی که در این حوزه وجود دارد استفاده کنید و یادتان باشد که برند سازی یا برند منشن را با لینک سازی اشتباه نگیرید و به استفاده یکی از آنها قانع نشوید و از هر دو آنها بهره ببرید.

سوالات متداول

چرا برند منشن اهمیت دارد؟

ردیابی برند منشن به شما کمک می‌کند تا علایق و ناپسندهای مشتریان خود را بدانید و بر این اساس، خدمات خود را بهبود ‌بخشید که در نهایت صدای برند مثبتی را برای کسب و کار شما در وب ایجاد می نماید. این به برند شما قدرت می دهد تا از شهرت آنلاین بهتری در مقابل رقبای خود برخوردار شود

لینک بیلدینگ چقدر برای سئو مهم است؟

لینک بیلدینگ بسیار مهم است زیرا عامل اصلی در رتبه بندی گوگل است. گوگل اعلام کرده است که به طور کلی، وب مسترها می توانند با افزایش تعداد سایت های با کیفیت بالا که به صفحات خود لینک می دهند، رتبه سایت خود را بهبود بخشند.

سئوی برند منشن چیست؟

برند منشن زمانی است که یک وب سایت به وب سایت دیگری اشاره می کند. این ایده در سئو نیز وجود دارد و هنگامی که یک وب سایت نام دامنه یا URL وب سایت دیگری را ذکر می کند، گوگل آن را ببیند و آن را به عنوان یک لینک حساب کند. برند منشن به عنوان پیوند ضمنی نیز شناخته می شود

آیا گوگل به برند منشن اهمیت می دهد؟

بله، گوگل با رصد و درک برند منشن ها، به کسب و کارهایی که از برند منشن های بیشتر ومثبتی برخوردارند، اهمیت بیشتری می دهد.

مهم ترین مزیت برند منشن چیست؟

برند منشن مزایای بی شماری دارد، اما شاید بتوان گفت مهم ترین مزیت آن کمک به بهتر دیده شدن کسب و کارها است.

برند منشن چگونه به بهبود تجربه مشتری کمک می کند؟

برند منشن می تواند به بهبود تجربه مشتری و ارائه شخصیت مثبت کسب و کار شما کمک کند. به طور مثال هنگامی که کاربری برای محصول یا سرویسی که شما ارائه می دهید، نظرات منفی می دهد، با پاسخ به مشتری و رفع مشکل مورد نظر، به او و سایر کاربران خود نشان دهید که اشتباهات خود را می پذیرید.