لینک فالو

لینک ها در دنیای سئو دو حالت دارند:

لینک فالو: لینک هایی که سایت مستقیما به شما می دهند و در رتبه بندی سایت تاثیر بسیار زیادی دارند و بک لینک باکیفیت محسوب می شوند.

لینک نوفالو: لینک هایی که در شبکه های اجتماعی، کامنت های سایت ها و جاهای دیگر به سایت شما داده می شود و هیچ تاثیری به صورت مستقیم در رتبه بندی سایت ندارند.

اما برخی نتایج نشان می دهند که لینک های نوفالو هم می توانند تاثیرات جزئی اما تاثیرگذاری در فرایند سئو سایت داشته باشند. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. آیا این تنها یک شایعه است یا حقیقت دارد؟

لینک نوفالو و انکر تکست

می دانید که هر بک لینک در دنیای آنلاین یک متن انکر دارد. غیر از لینک هایی که در بنرهای تبلیغاتی یا تصاویر قرار دارند. انکر تکست همان چند کلمه ای است که لینک روی آن ها قرار می گیرد و عمدتا با رنگ آبی نشان داده می شود.

دو تئوری وجود دارند که نشان می دهند انکر تکست در لینک های نوفالو می تواند به رتبه ی بهتر سایت کمک کند. تئوری اول این است که وقتی شما در یک سایت لینک نوفالو دارید وقتی سایر وبسایت ها این متن را کپی می کنند یا وقتی اسپمرها و ربات ها این متن ها را تغییر می دهند این لینک ها در انتشار مجدد تبدیل به لینک فالو می شوند. این تئوری چندان نمی تواند قابل اطمینان باشد و معمولا لینک هایی که در سایت ها و مزارع لینک استفاده می شوند تاثیر بسیار کمی دارند و نمی توان روی آن ها حساب کرد.

تئوری دوم بر این پایه است که موتورهای جستجو حین کراول کردن یک صفحه لینک نوفالو را هم تشخیص می دهند. با اینکه این لینک را به عنوان لینک فالو در نظر نمی گیرند و مستقیما در رتبه بندی سایت شما دخیل نمی کنند. متن انکر یا انکر تکست آن همچنان یک سیگنال مثبت برای سایت به حساب می آید.

این تنها یک تئوری است و هیچ اثباتی برای آن نیست. اما برخی تحقیقات نشان می دهد که سایت هایی که لینک نوفالو می گیرند. در کلیدواژه های متن انکر لینک نوفالو تغییر رتبه پیدا می کنند. ایده ی اولیه ی این لینک ها از جایی شروع شد که افیلیت های سایت آمازون (سایت هایی که وابسته به آمازون هستند و بابت هر فروش از آمازون پورسانت می گیرند.) روی لینک ها و انکر تکست های خاصی به آمازون لینک دادند و بعد از آن مشاهده شد که آمازون در این لینک ها و انکرتکست های نامرتبط هم رتبه ی خوبی می گیرد.

اما این ایده به قبل از سال 2012 برمی گردد. گوگل بعد از سال 2012 اعلام کرد لینک های نوفالو توسط ربات های گوگل شناسایی نمی شوند. گوگل از سال 2012 به بعد اعلام کرد که لینک های نوفالو را صرفا به عنوان کلمه شناسایی می کند و هیچ لینکی را پشت این کلمات در نظر نمی گیرد.

این یک شایعه ست. انکر تکست لینک نوفالو هیچ تاثیری در سئو ندارد.

سئوکاران کلاه سیاه روی این مورد خیلی اصرار دارند و فکر می کنند اگر تعداد زیادی لینک نوفالو با انکرتکست های مختلف بگیرند می توانند در این انکرتکست های متنوع رتبه بالاتری را کسب کنند. اما تمام این ایده از سال 2012 به بعد نابود شده است و هیچ آماری مبنی بر این تاثیر وجود ندارد.

پس تلاش خود را روی لینک فالو متمرکز کنید و به جای اینکه صدها لینک نوفالو از کامنت های سایت های مختلف، شبکه های اجتماعی ناشناخته و … بگیرید روی محتوای خود کار کنید تا خودبخود لینک طبیعی و باکیفیت دریافت کنید. یا می توانید برای سایر وبسایت ها پست مهمان بنویسید و در آن از لینک فالو استفاده کنید تا نتایج آن را در سایت خود به وضوح مشاهده کنید.

بعضی شبکه های اجتماعی لینک فالو می دهند.

در حال حاضر یکی از شبکه های اجتماعی که می توانید از آن لینک فالو بگیرید reddit است. اتوریتی دامنه ی این شبکه ی اجتماعی بالاست و از هیچ تگ نوفالویی در صفحات خود استفاده نمی کند و مستقیما به وبسایت ها لینک فالو می دهد. این تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. فقط باید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید و چگونه متن باکیفیت بنویسید تا راحت تر کیفیت این لینک را بالاتر ببرید.

لینکدین در نسخه ی پریمیوم هم به کسب و کارها لینک فالو می دهد. یعنی شما ابتدا باید هزینه ی فعال سازی لینکدین پریمیوم را بپردازید و سپس می توانید به وبسایت خود لینک فالو بدهید تا راحت تر وبسایت خود را از طریقی اتوریتی دامنه ی قدرتمند لینکدین بالاتر ببرید.

اگر در Medium و قسمت Partner Program آن فعال باشید. به شما امکان ایجاد لینک فالو با انکر تکست های مختلف می دهد. Partner Program پروژه ی حرفه ای مدیوم است. اگر متن ها و محتوای شما بتوانند بازدید بالایی در مدیوم داشته باشد. مدیوم به ازای هر بازدید به شما پول می دهد. افرادی هستند که سالانه از مدیوم هزاران دلار درآمد دارند. البته در حال حاضر به دلیل فیلتر بودن مدیوم ایرانی های کمی در آن حضور دارند و امکان کسب درآمد به این شکل از مدیوم به زبان فارسی وجود ندارد. اما شما می توانید با شرکت در این پروژه به زبان فارسی متن بنویسید و به وبسایت خودتان لینک فالو با انکر تکست مشخص بدهید.