پادکست صوتی

UGC چیست؟

UGC چیست؟ محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یا Generated Content همان گونه که از نامش پیداست، هر گونه محتوایی است که توسط کاربران تولید می شود. اما این محتوا دقیقاً چیست و چه مزیت هایی دارد؟ در ادامه به بررسی موارد مربوط به UGC و مزیت هایی که برای برند شما دارد خواهیم پرداخت.

محتوای تولید شده توسط کاربر ( UGC ) چیست؟

UGC به مجموع محتوایی گفته می شود که توسط کاربران تولید شده است و کاملاً ارگانیک است. این محتوا معمولاً در سطح آماتور است اما همیشه برای سایر مخاطبان، جذاب است. UGC می تواند یک کامنت در زیر یک پست و یا عکسی از یک برند باشد. UGC توسط یک برند هدایت نمی شوند و کاربران به صورت کاملاً خودجوش عمل می کنند.

برای مثال اگر بخواهیم مثالی از یک نوع UGC برای برندها بزنیم، می توانیم به فروشگاه های آنلاینی اشاره کنیم که نظرات را کاملاً برای مشتریان خود باز گذاشته اند. مشتریان می توانند برای هر محصول، عکسی که خریداری کرده اند را بگذارند و آزادانه نظر دهند. این یک نوع UGC بسیار محبوب است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت مردم آنقدر که به این نوع UGC نگاه می کنند، مطالب شما و عکس های شما را مورد بررسی قرار نمی دهند زیرا که این UGC ها را کاملاً صادقانه می دانند.

UGC چه مزیتی برای برندها دارد؟

UGC می تواند برای همه چی تولید شود و مختص به موضوع خاصی نیست. یکی از زمینه هایی که کاربران در آن به تولید UGC می پردازند، تولید محتوا ارگانیک برای برندها است. اما این کار چه مزیت هایی برای برند شما دارد؟ در ادامه به این مزیت ها اشاره می کنیم:

1. UGC تصمیمات خرید را در نگاه اول ساده می کند

آیا تیم بازاریابی را می شناسید که تا به حال به ضعف کوچک محصول خود اعتراف کرده باشد؟ یکی از خاصیت های مهم UGC این است که صادق و کاملاً ارگانیک است. سوالات زیادی وجود دارد که مشتریان را از خرید آنلاین باز می دارد. آن ها هرگز نمی توانند 100٪ از رنگ لباس، اندازه، ابزارهایی که برای یک هدف بسیار خاص کار می کنند و سایر جزئیاتی که برای آنها مهم است مطمئن باشند.

عکاسی استودیویی می تواند رنگ ها را دستکاری کند زیرا تنظیمات با توجه به وضوح لبه ها سفارشی شده اند. همچنین با استفاده از اشیاء دیگر برای مقیاس، اندازه را برجسته نمی کند. UGC می تواند به تمامی این موارد پاسخ دهد. کاربران از الگوها پیروی نمی کنند. آن ها در لحظه عکس های آماتور می گیرند. اکثراً این تصاویر به کاملاً صادقانه هستند. گاهی اوقات، آن ها جزئیاتی را مطرح می کنند که تولیدکنندگان هرگز به آن فکر نکرده اند.

به این ترتیب، به وسیله ی UGC مفاهیمی مملو از اطلاعات به وجود می آیند. UGC تحت کنترل یک برند نیست برای همین اکثراً صادق است. UGC بدون تغییر، غیر تبلیغاتی، درک آسان، دارای پیامی معنادار است و این گونه است که UGCسبب می شود تا 84 درصد از مصرف کنندگان متقاعد به خرید شوند.

2. UGC اعتبار را بالا می برد

یکی از قدرتمندترین مزیت های UGC، ایجاد اعتماد است. مردم به راحتی با افراد مشابه خود ارتباط برقرار می کنند. به همین ترتیب است که خریداران نه با یک برند، بلکه با یک مشتری های راضی و حتی ناراضی رو به رو می شوند. UGC می تواند حتی شامل تعاریف بد از محصول شما نیز باشد. اگرچه این موارد ممکن است کاربران را به سرعت از خرید محصول شما منصرف کند، اما در برخی موارد و با شدت کم می تواند به شما کمک کند و اعتبار UGC های شما را بالا ببرد.

3. UGC مخاطبان هدف را در بر می گیرد

UGC همچنین به طور موثر با فعال ترین گروه خریداران ارتباط برقرار می کند که همان مخاطبان هدف شما هستند. افراد ترجیح می دهند که وقتی زمان تصمیم گیری برای خرید است، بررسی های واقعی محصول از سوی کاربران واقعی ارائه شود. در واقع، مطالعات نشان داد که 86 درصد از افراد، سطح اعتماد یک برند را بر اساس میزان UGC تعیین می کنند. UGC با کاربرانی ارتباط برقرار می کند که قصد خرید دارند و همان کاربران مورد علاقه ی شما هستند.

4. UGC در تبدیل سرنخ ها بهتر از تصاویر حرفه ای عمل می کند

دلایل مختلفی که باعث می شود کاربران هنگام دیدن یک محصول در رسانه های اجتماعی، ترغیب به خرید آن شوند که یکی از آن دلایل، یک UGC مثبت نسبت به یک محصول است. به طور دقیق تر می توان گفت که UGC در افزایش نرخ تبدیل، 85 درصد بهتر از هر محتوای استودیویی است. به عبارت دیگر، کاربرانی که UGC را در مقطعی دیده‌اند، 85 درصد بیشتر از کسانی که با محتوای برند (تولید شده توسط صاحبان برند) مواجه شده‌اند، محصول را از فروشگاه های آنلاین خریداری می کنند.

چگونه کاربران را ترغیب به ایجاد UGC کنیم؟

یک راه برای دریافت UGC این است که به سادگی آن را از مشتریان خود بخواهید. برای مثال می توانید مسابقه ای اجرا کنید و از کاربران می خواهید که بهترین عکس های خود را از محصولات شما ارسال کنند و برنده، جایزه ی ویژه ای (مثل رایگان یا تخفیف) بدهید.

از طرف دیگر، می توانید با مشتریانی که قبلاً نکات مثبتی درباره ی کسب و کار شما به اشتراک گذاشته اند ارتباط برقرار کنید و برای به اشتراک گذاشتن محتوای آن ها اجازه بخواهید (یا حتی برای ایجاد مطالب اضافی از طریق مصاحبه با آن ها کار کنید). هنگامی که شروع به اشتراک گذاری UGC کردید، ممکن است متوجه شوید که مشتریان بدون نیاز به درخواست شما شروع به اشتراک گذاری تصاویر و داستان های خود می کنند.

در کانال هایی که مشتریان شما از آن ها استفاده می کنند حضور داشته باشید و روی برچسب ها، هشتگ ها و سایر اشاره هایی که برند شما دریافت می کند نظارت کنید.

نتیجه گیری

UGC به عنوان یک ابزار بازاریابی می تواند کاربران را به مشتریانی وفادار و فعال تبدیل کند که به عنوان حامیان برند نیز شناخته می شوند. این کاربران نه تنها از یک برند دوباره خرید می کنند، بلکه دیگران را نیز تشویق می کنند که از آن برند خرید کنند.

اما به خاطر داشته باشید که نباید فکرِ تولید UGC های فیک به ذهنتان خطور کند! تمامی این مزیت ها و قدرتی که برای UGC عنوان کردیم، فقط برای UGC های واقعی است نه فیک! همان طور که UGC واقعی می تواند به برند شما قدرتی بسیار دهد، UGC فیک می تواند برند شما را به زمین بزند و بسیاری از کاربران را از خرید محصولات شما منصرف کند.

بسیاری از مدیران وب سایت ها و یا صاحبان برند ها بوده اند که به تولید UGC فیک پرداخته اند. شاید قبلاً مخاطبان به سختی متوجه فیک بودن یک UGC می شدند اما اکنون تقریباً تمامی کاربران به این گونه UGC های فیک واقف هستند و می توانند آن ها را به سرعت شناسایی کنند. بنابراین به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان از UGC فیک استفاده نکنید.

سوالات متداول

ugc شامل چه چیزهایی می شود؟

ugc شامل کامنت های افراد عادی در زیر عکس ها و یا پست های یک برند است.

بهترین راه برای ترغیب مخاطبان به ایجاد ugc چیست؟

بهترین راهی که میتوان مشتریان و افراد بالقوه را ترغیب کرد، ایجاد مسابقات با اهدای جوایز است.

یک مثال از ugc در دنیای واقعی کدام است؟

برخی از فروشگاه های آنلاین این امکان را می دهند که مخاطب تصویر خود را به همراه نظراتش در مورد محصول ارائه دهد.