افزونه WOT

دنیای اینترنت در کنار اینکه می تواند مکانی برای دستیابی شما به انواع اطلاعات مفید و مورد نیازتان باشد، بی رحم هم خواهد بود. بی رحمی این دنیا تا حدی است که بعضی افراد آن را همتراز با هیتلر می دانند؛ اما یک تفاوتی بین این دو یعنی اینترنت و هیلتر وجود دارد. اگر مردم عادی آن زمان توان مقابله با چنین افرادی را نداشتند، شما خیلی راحت و با استفاده از ابزارهایی می توانید در برابر بی رحمی یا اتفاقات ناخواسته اینترنت مقابله کنید. یکی از ابزارها یا بهتر بگوییم ابزارهایی که در این مساله کمک زیادی به شما می کند، افزونه WOT است.

مساله امنیت در دنیای اینترنت اهمیت بیشتری از گذشته پیدا کرده است، به طوریکه به غیر از مالکان سایت ها یافتن تکنیک هایی برای افزایش ضریب ایمنی سایت خود اهمیت زیادی دارد، کاربران هم در جستجوی سایت های مطمئن برای پیدا کردن مطالب و خرید اینترنتی خود هستند. در خصوص افزایش ضریب ایمنی سایت توسط مالکان، مقالات و سخنرانی های زیادی نوشته و انجام شده است؛ اما در سمت کاربران، صحبت ها کمتر شده است و به تازگی افزونه ای به نام افزونه WOT معرفی شده است تا به کاربران نسبت به ایمن بودن سایت ها کمک کند.

افزونه WOT چیست؟

این افزونه که مخفف عبارت Web of Trust است، مانند دیگر موارد مشابه در مرورگرها قابل استفاده است. بعد از نصب این افزونه، وقتی که شما به دنبال اطلاعاتی در موتور جستجو گوگل می افتید، این افزونه تمام سایت هایی را که قرار است تا در نتایج گوگل نمایش داده شود را از نظر ایمن بودن مورد بررسی قرار می دهد و سپس در کنار هرکدام دایره رنگی قرار می دهد.

چهار رنگ برای این دایره ها در افزونه WOT در نظر گرفته شده است:

  • رنگ سبز که نشان دهنده ایمن بودن کامل سایت از هرگونه بدافزاری است.
  • رنگ زرد به معنای احتیاط در هنگام استفاده از این سایت است.
  • رنگ خاکستری هم یعنی اینکه از طرف خود سایت هیچ اقدامی انجام نشده است.
  • رنگ قرمز هم که یعنی استفاده نکنید. سایت از نظر ایمنی خیلی خطرناک است و هر اتفاقی که بیفتد، پای خودتان خواهد بود.

اگر هم به دنبال اطلاعات اضافه ای هم در خصوص رتبه بندی و غیره سایت هستید، می توانید نشان گر ماوس را روی آن قرار دهید یا کلیک کنید.

چند نکته را در هنگام استفاده از افزونه WOT

دراکثر مرورگرها و در آخرین نسخه های آن ها و به بعد این مرورگر قابل استفاده است؛ ولی باز توصیه می کنیم که مرورگر کروم را برای استفاده از افزونه WOT به کار ببرید.

در هنگامی که سایتی دارای دایره قرمز باشد و شما قصد باز کردن آن را داشته باشید، این افزونه به شما هشدار می دهد:

1. به افزونه WOT اطمینان کامل پیدا می کنید و از باز کردن سایت منصرف می شوید.

2. تمامی عواقب را قبول کرده و بدون در نظر گرفتن پایین بودن ضریب اطمینان سایت را باز می کنید.

4. شما به امنیت بالای سایت اطمینان کامل دارید و به آن قبل از باز کردن رتبه کاملی می دهید. درواقع اطلاعاتی که درنزد افزونه WOT است، اشتباه است و باید اصلاح شود.

ارتباط افزونه WOT با سئو

یکی از معیارهای گوگل برای سئو سایت و رتبه بندی، امنیت آن ها است. سایت هایی که از بدافزارها در محتویات و ساختار خود استفاده کرده، خیلی سریع توسط گوگل شناسایی شده و مورد جریمه آن قرار می گیرند.

در واقع افزونه WOT یک روش نشان دهنده بالا بودن امنیت سایت است و هر سایتی که نکات ایمنی را در ساختارهای خود به کار بگیرد، رتبه بیشتری دریافت خواهد کرد. ارتباط این دو یعنی افزونه WOT و سئو به صورت غیر مستقیم است و در واقع می توان گفت که لینک سایت هایی با دایره سبز رنگ، می تواند به معنای بالا بودن سئو سایت آن باشد.