یوتیوب چیست؟

یوتیوب چیست؟ یوتیوب (YouTube) امروزه به یکی از پر کاربردترین پلتفرم های رسانه ای تبدیل شده است. اگرچه یوتیوب امروزه خدمات بسیار زیادی را ارائه می دهد اما می توان گفت که به طور کلی، یوتیوب یک پلتفرم برای اشتراک گذاری ویدئو است. دلایل بسیار زیادی وجود دارند که سبب افزایش محبوبیت یوتیوب به صورت روز افزون شده اند. به طور فزاینده ای، اینترنت در حال تبدیل شدن به بستری ویدئو محور است و یوتیوب پلتفرم انتخابی اکثر کاربران است. آمار ها در این باره خیره کننده است:

  • ماهانه 2 میلیارد کاربر فعال وجود دارد
  • روزانه 30 میلیون کاربر فعال وجود دارد
  • 1 میلیون مشترک YouTube TV پولی وجود دارد
  • روزانه 1 میلیارد ویدیو تماشا می شود
  • هر ساعت 500 ساعت ویدیو آپلود می شود

در ادامه با سئوکار همراه باشید تا با یوتیوبِ محبوب آشنا شوید.

ویژگی های یوتیوب

YouTube پلتفرمی بسیار پرکاربرد است و اگر بخواهیم به تمامی ویژگی های آن اشاره کنیم، باید ساعت ها در این باره صحبت کنیم. بنابراین در این مقاله سئوکار سعی کردیم تنها به چند ویژگی بسیار مهم آن بپردازیم:

پخش زنده

پخش زنده در حال تبدیل شدن به یک روند اصلی در تمام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی است. آنقدر که کم کم از پخش تلویزیونی پیشی می گیرد. به همین دلیل است که برخی از پلتفرم ها، اخیراً ویژگی‌های جدیدی را برای بهبود گزینه Live خود اضافه کرده‌اند. این ویژگی جدید اکنون به برندها امکان می دهد که رویداد زنده خود را از 90 روز قبل برنامه ریزی کنند و یادآوری هایی را برای افرادی که ثبت نام کرده اند ارسال کنند. یوتیوب نیز از این قاعده مستثنی نیست. YouTube Live به جای پیش ضبط ویدیو و پاسخ دادن به نظرات، برندها را قادر می سازد تا رویدادهای مجازی ایجاد کنند و در زمان واقعی با مخاطبان خود تعامل برقرار کنند.

در یوتیوب همیشه می توانید به مخاطب جدیدی دست پیدا کنید

گوگل هر ویدیویی را که در یوتیوب است ایندکس می کند. گوگل مالک یوتیوب است و محتوای ویدئویی را دوست دارد. هرچه محتوای ویدیویی را با دقت بیشتری برای کانال های یوتیوب خود ایجاد کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در نتایج جست و جو ظاهر شوید.

شما هرگز نمی دانید چه کسی ممکن است به ویدیوهای یوتیوب شما برخورد کند. به همین دلیل برای شما ضروری است که هر ویدیو را برای کلمات کلیدی (به خصوص در عنوان)، سئو کنید. هرچه افراد بیشتری بتوانند ویدیوی شما را از طریق کلمات کلیدی رایج پیدا کنند، عملکرد بهتری خواهید داشت. بنابراین هنگامی که عنوان یک ویدیو را با کلمات کلیدی و پیوندهایی به وب سایت خود بهینه کردید، می توانید چندین بار در نتایج جست و جوی یکسانی نمایش داده شوید.

ترافیک واجد شرایط

کاربران یوتیوب برای اطلاعات و سرگرمی جست و جو می کنند. آن ها زمانی که از پلتفرم استفاده می کنند، فعالانه به دنبال چیزی هستند. این به این معنی است که وقتی آن ها محتوای شما را پیدا می کنند، شانس زیادی برای علاقه مندی به محتوای ویدئویی شما وجود دارد. بنابراین ترافیکی که دریافت می کنید برای برند شما معنادار است و به احتمال زیاد منجر به بازدید از وب سایت، ثبت نام و سفارش می شود.

ویدیوهای شما به طور نامحدود در یوتیوب می مانند

تا زمانی که ویدیوهای شما قوانین یوتیوب را نقض نکنند، می توانید ویدیوهای خود را برای همیشه در یوتیوب نگه دارید. این بدان معناست که شما می توانید سال ها پس از ارسال ویدیوهای خود، دائماً بازدیدهای جدیدی از آن ها داشته باشید. بنابراین هر چه زودتر ویدیویی را پست کنید، با گذشت زمان می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

یوتیوب یک پلتفرم بین المللی است

یوتیوب در اکثر کشورها استفاده می شود و این بدان معناست که می توانید دسترسی خود را در سطح جهانی گسترش دهید. اگر مردم به زبان شما صحبت می کنند، احتمالاً می توانند شما را در یوتیوب پیدا کنند.

امکان داشتن یک ویدیوی خصوصی وجود دارد

این می تواند ویدیویی باشد که فقط برای مشتریان فعلی شما توزیع می شود. همانطور که از نام آن پیداست، عموم نمی توانند ویدیوهای خصوصی شما را ببینند، به این معنی که مردم نمی توانند آن ها را در یوتیوب، گوگل و یا سایر موتورهای جست و جوگر پیدا کنند. این راهی است که مشتریان احساس می کنند منحصر به فرد و دستچین شده اند. در یک ویدیوی خصوصی به آن ها نگاهی اجمالی به محصولات یا خدمات جدید خود بدهید و امکانات خود را به نمایش بگذارید.

رونوشت و زیرنویس اضافه کنید

اگر می خواهید مطمئن شوید که تا حد امکان به مشتریان بیشتری دسترسی دارید، باید رونوشت ها و زیرنویس ها را به همه ویدیوهای خود اضافه کنید. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که ویدیوهایتان برای تقریباً همه قابل مشاهده است، از یک مشتری بالقوه که ممکن است ناشنوا باشد تا شخصی که از رایانه با کارت صدای خراب استفاده می‌کند.

از آنجایی که یوتیوب به عنوان یک موتور جستجو استفاده می شود، باید سعی کنید محتوای خود را تا حد امکان جذاب و موضوعی مناسب کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است به زودی به مرجعی برای محصول یا خدمات خود تبدیل شوید.

ویدیوهای یوتیوب را می توان به راحتی تغییر کاربری داد

ممکن است هرگز به پرداخت هزینه برای تبلیغات یوتیوب فکر نکرده باشید. بسیاری از کانال ها بدون نیاز به پرداخت هزینه برای دیدن ویدیوهایشان موفق می شوند. با این حال، اگر بودجه دارید و فکر می کنید ممکن است مفید باشد، پلتفرم تبلیغاتی یوتیوب می تواند یک ویترین عالی برای برند شما ارائه کند.

تبلیغات شما به بینندگان واجد شرایطی ارائه می شود که از قبل به چیزی در مورد محتوای شما علاقه مند هستند. تبلیغات پولی می توانند بازده قابل توجهی را در سرمایه گذاری شما ارائه دهند، اما باز هم به کیفیت واقعی محتوای شما بستگی دارد. داشتن کانال کافی نیست بلکه باید اطمینان حاصل کنید که آنچه نشان داده شده است، واقعاً به سؤالات پاسخ می دهد و نیازهای کاربران پلتفرم را برآورده می کند.

چه نوع محتوای ویدیویی باید در یوتیوب تولید کنید؟

وقتی نوبت به تولید ویدیوی آنلاین برای یوتیوب می‌رسد، باید به سؤالاتی فکر کنید که مخاطبان هدف شما می پرسند. آن ها به دنبال چه اطلاعات یا سرگرمی هستند؟ فرقی ندارد که محتوای شما چه موضوعی دارد (نمایش محصولات، ارائه ویدیوهای آموزشی یا سرگرمی و ...) تولید ویدیوی یوتیوب شما باید به شدت بر سؤالاتی که می پرسند متمرکز شود. اینجا جایی است که استراتژی بازاریابی و برندسازی گسترده تر شما وارد می شود. محتوای ویدیویی همیشه باید در یک استراتژی بازاریابی گسترده تر و بر اساس نیازهای مخاطبان هدف شما نقش داشته باشد.

یوتیوب، یک پلتفرم محبوب

فایل های ویدیویی می توانند بسیار بزرگ باشند و اغلب ارسالشان به شخص دیگری از طریق ایمیل یا سایر رسانه های اجتماعی، دشوار باشند. با ارسال یک ویدیو در یوتیوب، می‌توانید یک ویدیو را به سادگی با ارسال یک «پیوند» به طرف مقابل به اشتراک بگذارید. یوتیوب قابلیت های بسیاری را ارائه داده است و می توان گفت که هر استراتژی بازاریابی محتوا که از یوتیوب استفاده نکند، فرصت مهمی را از دست خواهد داد. یکی از مواردی که یوتیوب را محبوب ساخته است، بهینه سازی آن با موبایل است. مردم به طور فزاینده ای محتوا را در دستگاه های تلفن همراه تماشا می کنند و یوتیوب برای استفاده از تلفن همراه بهینه شده است، به این معنی که محتوای شما بلافاصله در دسترس گسترده ترین مخاطبان ممکن قرار می گیرد.

سوالات متداول

یوتیوب برای چه مواردی استفاده می شود؟

یوتیوب یک سرویس اشتراک گذاری ویدیو است که در آن کاربران می توانند ویدیوهای خود را مشاده، لایک، اشتراک گذاری، نظر آپلود کنند. این سرویس ویدئویی را می توان از طریق رایانه های شخصی، لپ تاپ، تبلت و از طریق تلفن همراه دسترسی داشت.

مزایای یوتیوب در چه مواردی است؟

یوتیوب پلتفرمی است که افراد می توانند ویدیوها را آپلود کنند و همچنین می توانند لایک کنند، به اشتراک بگذارند، نظر بدهند، دنبال کنند و کانال خود را بسازند و همچنین مشترک شوند. این یکی از پرکاربردترین رسانه هاست و افراد می توانند از آن در موبایل و لپ تاپ خود استفاده کنند

چرا یوتیوب اینقدر محبوب است؟

یوتیوب سومین مقصد محبوب آنلاین جهان است، زیرا بینندگان، به ویژه آنهایی که از جمعیت جوان‌تر هستند، می‌توانند با صحت محتوای تولید شده توسط کاربر ارتباط برقرار کنند

چه کسانی یوتیوب را بیشتر تماشا می کند؟

بر اساس آمار جمعیت اینترنتی ایالات متحده، رده سنی 18 تا 25 سال با 81 درصد، بیشترین بازدیدکننده یوتیوب را تشکیل می دهد و پس از آن 26 تا 35 سال با 71 درصد قرار دارد. گروه های سنی 36 تا 45 و 46 تا 55 سال به ترتیب با 67 درصد و 66 درصد کاربران در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند.

چگونه در یوتیوب محتوا تولید کنیم؟

شما می توانید با استفاده از محتواهای ویدیویی در بخش اشتراک گذاری این اپلیکیشن آنهارا منتشر کنید.

چگونه یک ویدیو را از یوتیوب دانلود کنیم؟

نیازی به دانلود نیست. شما می توانید هرزمان بخواهید به ویدیو های یوتیوب دسترسی داشته باشید.

آیا می توان در یوتیوب پلی لیست ساخت؟

بله. با استفاده از این قابلیت می توانید موزیک ویدیو های موردعلاقه خود را در یک لیست قرار داده و آنها را داشته باشید.