سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید (White Hat SEO) یک استراتژی بازاریابی است که توسط شرکت ها برای بهینه سازی رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل یا SERP ها، طبق دستورالعمل های موتور جستجو استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که هر تکنیکی از سئو را که مورد استفاده قرار می دهید، باید مورد تایید گوگل باشد وگرنه در دسته ی سئو کلاه سیاه قرار می گیرد.

اکنون ممکن است این سوال به وجود بیاید که "سئو کلاه سیاه چیست" و آیا هنوز هم وجود دارد؟ سئو کلاه سیاه شامل مجموعه ای از ابزارها و تکنیک هایی است که برنامه های بهینه سازی وب سایت را می سازند. اما این تکنیک ها از روش های غیراخلاقی برای کسب رتبه بالاتر در SERP استفاده می کنند که در نهایت می تواند وب سایت ها را در لیست سیاه قرار دهد. این تکنیک های سئو مورد تایید گوگل نمی باشند.

دلایل اهمیت سئو کلاه سفید

برای کسانی که به دنبال منافع بلند مدت هستند، استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید عاقلانه است و روشی محتاط است. گوگل به طور مداوم، الگوریتم های خود را برای جلوگیری از استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه به روز می کند. اگر از روش ‌های سئو کلاه سفید برای بهینه‌سازی محتوای وب خود استفاده نمی‌کنید، دیر یا زود، مطمئناً وب‌سایت شما توسط Google در لیست سیاه قرار می گیرد. کاربرانی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، در خطر دریافت جریمه از طرف گوگل هستند.

جریمه گوگل، رتبه وب سایت شما و در نتیجه ترافیک و درآمد حاصل از تبلیغات را به شدت کاهش می دهد. به طور خلاصه، هر توسعه دهنده محتوای وب باید بداند سئو کلاه سفید چیست و به جای متوسل شدن به روش های کلاه سیاه که غیراخلاقی هستند، سئو را به نحوه ی صحیح آن اجرا کند.

تکنیک های سئو کلاه سفید برای افزایش ترافیک وب سایت

اگر می خواهید که یک وب سایت پایدار در بلند مدت داشته باشید، باید از سئو کلاه سفید استفاده کنید. در ادامه، چند تکنیک سئوی کلاه سفید را برای شما آورده ایم:

کلمات کلیدی در سئو

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و اخلاقی بسیار، یکی از تاکتیک های اصلی تکنیک های سئو کلاه سفید است. شما می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی برای سایت شما و کسب و کارتان مناسب تر است.

از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا استفاده کنید

یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید، اطمینان از مرتبط بودن کلمات کلیدی با محتوا است. الگوریتم مبتنی بر یادگیری ماشینی گوگل (RankBrain)، زمینه ی مناسب را برای خزنده‌ها تنظیم کند تا کلمات کلیدی مورد استفاده طبیعی را شناسایی کنند.

محتوای باکیفیت

محتوای با کیفیت و بهینه، یکی از موارد مهم در تکنیک های سئو کلاه سفید است. یکی از تکنیک های استفاده از سئو کلاه سفید از طریق محتوا، نوشتن محتوای اصلی به گونه ای است که کاربر را در مورد محتوای شما متقاعد کند. به عبارت دیگر، کاربران در محتوای شما، همان چیزی که به دنبالش بودند را پیدا کنند.

محتوای طولانی و معتبر ایجاد کنید

یکی از موارد اصلی در سئوی امروزه، ایجاد محتوایی است که کاربران را زیر نظر داشته باشد نه موتورهای جستجوگر را! به عبارت دیگر، در زمان تنظیم محتواهای خود نباید صرفاً به فکر نکات مهم برای موتورهای جستجوگر باشید بلکه باید با ایجاد محتواهای با کیفیت و معتبر، نظر کاربران خود را جذب کنید. این گونه به مرور سئوی وب سایت شما نیز بهبود پیدا می کند. وقتی کاربران متوجه می شوند که اطلاعات وب سایت شما غنی و ارزشمند است، توسط موتورهای جستجو در قالب رتبه های بالا پاداش دریافت می کنید!

URL های توصیفی (Descriptive URLs)

موتورهای جستجو از ساختار URL شما برای دریافت نمای کلی از محتوای شما استفاده می کنند. بنابراین URL ها باید کوتاه و دقیق باشند. موتورهای جستجو از ساختار URL شما برای دریافت نمای کلی از محتوای شما استفاده می کنند. بنابراین URL ها باید کوتاه و دقیق باشند و محتوای سایت شما را به گونه ای کوتاه نشان دهد.

لینک سازی داخلی (Internal Linking)

لینک سازی داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر درک کنند و به خوانندگان کمک می کند تا بدون هیچ زحمتی به اطلاعات مرتبط در وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

تصاویر بهینه و با کیفیت

سئو تصاویر نیز یکی از روش های سئو کلاه سفید است که بسیاری از وب سایت ها اغلب آن را نادیده می گیرند. موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را به روشی که ما می بینیم، ببینند. از این رو، استفاده از تگ های alt بسیار مهم است. Google Images دومین پلتفرم پر جستجو در جهان است. استفاده از تگ های alt توصیفی غنی‌شده با کلمات کلیدی می‌تواند به گوگل کمک کند تا زمینه تصویر شما را درک کند و در نهایت به بهبود رتبه‌بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شما کمک کند.

لینک بیلدینگ در سئو کلاه سفید

لینک بیلدینگ زمانی اتفاق می افتد که وب سایت های دیگر، دارای هایپر لینک هایی هستند که به صفحه شما هدایت می شوند و در نتیجه ترافیک ورودی وب سایت شما را افزایش می دهند.گوگل بسیار توصیه می کند که لینک بیلدینگ انجام دهید.

وب سایت هوشمند

اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید و فقط چند صفحه دارد، معماری وب سایت نمی تواند نقش مهمی را ایفا کند. با این حال، همانطور که وب سایت شما رشد می کند، داشتن یک معماری وب سایت قوی بسیار مهم می شود. یک ساختار یکپارچه وب سایت می تواند به طور قابل توجهی به جریان پیوند از یک صفحه وب به صفحه دیگر کمک کند و باعث بهبود رتبه بندی تمام صفحات وب سایت شما شود.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت برای موبایل مناسب است

بهیه سازی وب سایت برای موبایل، یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید در سئوی کلاه سفید رعایت کنید. امروزه بسیاری از کاربران با تلفن های همراه خود وار صفحات وب سایت ها می شوند. بنابراین وب سایت شما باید با این دستگاه ها نیز بهینه باشد. اطمینان از سازگاری با موبایل برای وب‌سایت‌ها برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در موتور جستجو بسیار مهم است.

رضایت کاربر

رضایت کاربران، اولویت اصلی موتورهای جستجو است. گوگل ابزار سنجش میزان رضایت کاربر خود یعنی RankBrain را در اختیار دارد که می تواند میزان رضایت یا عدم رضایت کاربران از نتایج را اندازه گیری کند.

اگر محتوای شما طبق خواسته ی کاربران است، گوگل صفحه شما را بالاتر می برد. به همین دلیل است که محتوای با کیفیت در تکنیک های سئو کلاه سفید در صدر قرار دارد. شناخت مخاطبان و بهینه سازی محتوای خود با کلمات کلیدی خاص برای مخاطب، یکی از تاکتیک های مهم برای دستیابی به رضایت بیشتر کاربر است. استفاده از فیلم ها و تصاویر نیز راه دیگری است که می تواند رضایت کاربران را از شما به دنبال داشته باشد.

سوالات متداول

مزایای سئو کلاه سفید چیست؟

در سئو کلاه سفید که از بهترین شیوه های گوگل پیروی می کند مانند تطبیق کلمات کلیدی با صفحات فرود مرتبط، ایجاد محتوای خوب و دریافت بک لینک های قابل اعتماد ، باعث بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو می شود.

تفاوت سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه چیست؟

در حالی که سئو کلاه سفید شامل تکنیک هایی برای بهبود تجربه کاربری است، سئو کلاه سیاه به دستکاری الگوریتم گوگل برای بهبود رتبه‌بندی می پردازد. به بیان ساده، اگر تاکتیکی طراحی شده باشد تا گوگل فکر کند که یک سایت ارزش بیشتری نسبت به آنچه واقعاً به کاربران ارائه می دهد، فریبنده است و سئو کلاه سیاه است.

تفاوت سئو کلاه سفید با سئو کلاه خاکستری در چیست؟

داشتن یک حساب رسانه اجتماعی برای کسب و کار خود در هر شبکه اجتماعی یک روش سئو کلاه سفید بوده که در راستای برای به اشتراک گذاری لینک ها و به دست آوردن نمایش بیشتر برای محتوای سایت استفاده می شود. با این حال اگر چندین حساب رسانه اجتماعی ایجاد کنید تا به طور مصنوعی اشتراک گذاری و پیوند به وب سایت خود را افزایش دهید، این یک روش سئو کلاه خاکستری است.

سئو کلاه سفید چیست؟

برخی از روش های سئو با دور زدن محدودیتهای الگوریتم های گوگل به ارتقا و بهبود وب سایت کمک می کنند. سئو کلاه سفید یکی از انواع استراتژی های سئو است که از روش های مخرب و تقلب دوری کرده و کاملا منطبق بر قوانین موتور های جستجو عمل می کند.