هاست وردپرس

ورد پرس (WordPress) یک پلتفرم خود میزبان است و برای راه اندازی یک وب سایت از طریق آن، باید از یک سرویس میزبانی وب یا همان هاست استفاده کنید. هاست، فضایی است که می توانید تمام فایل های وب سایت خود را در آن ذخیره کنید و کاربران نیز می توانند وب سایت شما را از طریق وب جهانی (WWW) پیدا کنند.

ارتباط هاست خوب و سئو سایت چیست؟

انتخاب ارائه دهنده میزبانی وب شما یا همان شرکت هاستینگ می تواند تأثیر زیادی در عملکرد سایت شما داشته باشد. به خصوص اگر تمرکز شما در داشتن یک سایت خوب برای سئو سایت باشد که بتواند به سرعت در رتبه های بالای موتورهای جستجو پیشرفت نماید.

همانند هر انتخاب دیگری که شامل موفقیت در فضای وب برای سایت شما می شود، در انتخاب شرکت هاستینگ می بایست کاملا هوشمندانه عمل نمایید تا بتوانید بهترین نتایج را در سئو سایت دریافت نمایید.

انتخاب یک سرویس میزبانی وب کاملاً سازگار با سئو سایت بسیار به مراتب از انجام آن ساده تر است. هزاران شرکت هاستینگ وجود دارد که ارائه دهنده هاست خوب جهت سئو هستند ولی انتخاب یکی از آنها تا حد زیادی به نیازهای شخصی شما بستگی دارد.

این نیازها اغلب بر اساس نوع وب سایتی که باید میزبانی شود، مشخص می گردد. به عنوان مثال، یک وبلاگ و یک فروشگاه آنلاین ممکن است هر دو نیازمند یک سئو خوب باشند، اما به احتمال زیاد توسط یک شرکت میزبان وب به همان اندازه به خوبی ارائه نمی شوند.

حتی ممکن است نیازهای خاص تری داشته باشید، مانند سازگاری با یک پلتفرم خاص مانند وردپرس، یا بودجه بسیار محدود.

برای اطلاع از برخی از مهمترین ویژه گی های جهت انتخاب یک هاست خوب برای وردپرس با سئوکار همراه باشید.

هاست وردپرس اشتراکی

با استفاده از یک هاست اشتراکی می توان چندین وب سایت را روی یک هاست راه اندازی کرد. هاست اشتراکی، گزینه ای مقرون به صرفه و راحت است که با نرخ پایین تری عرضه می گردد.

هاست اختصاصی

اگر وب سایتی حرفه ای دارید که ترافیک بالایی دارد، بهتر است از هاست اختصاصی استفاده کنید در غیر این صورت، ما این نوع هاست را به شما پیشنهاد نمی دهیم.

هاست وردپرس مدیریت شده

هاست وردپرس مدیریت شده، گزینه ای مطلوب و محبوب است که به شما امکان خرید یک حساب کاربری را می دهد و همه چیز را برای شما انجام می دهد. مزیت این گزینه این است که می توانید از تجربه کارکنان بهره ببرید. البته این نوع هاست می تواند کمی گران تر از انواع دیگر باشد.

برخی دیگر از ویژگی های هاست مدیرتی شده (نسبت به هاست اشتراکی):

  • سرعت بیشتر
  • ویژگی های سخت افزاری بهتر
  • فضا و عملکرد ذخیره سازی بهتر
  • امنیت بیشتر

هاست و ذخیره سازی

زمان خریدن یک هاست، ممکن است با تبلیغاتی مانند "فضای ذخیره سازی نامحدود" مواجه شوید. توجه داشته باشید که همیشه محدودیتی وجود دارد و هیچ فضای ذخیره سازی در هاست ها نمی تواند صد در صد نامحدود باشد. اگر در وب سایت خود موسیقی و ویدئو دارید، به فضای ذخیره سازی بیشتری نیازمندید.

پهنای باند هاست (Bandwidth)

پهنای باند هاست وردپرس نیز امری حائز اهمیت است که کیفیت انتقال ها را بیت وب سایت شما و کاربران تعیین می کند. به عبارت دیگر، پهنای باند ارتباط نزدیکی با سرعت وب سایت شما دارد. شرکت هایی که هاست هایی با باند وسیع تری ارائه می دهند، بهترین اتصالات و سرعت ها را دارند. از آن جایی که سرعت وب سایت شما عاملی بسیار مهم در در موفقیت شما است، پیشنهاد ما استفاده از هاستی با پهنای باند مناسب است. اگر اکنون مشکل سرعت سایت خود را دارید نیز می توانید هاست خود را بررسی کنید تا متوجه شوید مشکل از هاست وردپرس از و یا علت دیگری دارد.

مقیاس پذیری (Scalability)

کاربران وب سایت شما به مرور بیشتر می شوند و وب سایت شما باید بتواند پاسخگوی کاربران بیشتری گردد. مقیاس پذیری هاست، امری مهم است که می توانید در صورت افزایش ترافیک مستمر وب سایت خود، آن را ارتقاد بخشید.

امنیت هاست وردپرس

امنیت فایل های شما مهم است و از آن جایی که تمامی فایل های وب سایت شما در هاست وردپرس ذخیره می شود، امنیت هاست باید در نظر گرفته شود. اطلاعات کاربران شما نیز در هاست ذخیره می شود؛ بنابراین باید روی امنیت سایت دقت کنید (به خصوص اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید!). وب سایت شما باید یک گواهی HTTPS (نه HTTP) داشته باشد.

پشتیبانی هاست وردپرس

هاست شما باید دارای پشتیبانی مطلوبی باشد. به خصوص اگر یک وب سایت حرفه ای دارید که مشتریان بسیاری دارد و به خصوص اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید که در هر دقیقه، مشتریان بسیاری از وب سایت شما خرید می کنند، باید از هاستی استفاده کنید که پشتیبانی 24 ساعته داشته باشد.

پشتیبان گیری از وب سایت

به خاطر داشته باشید که به طرو مستمر باید از وب سایت شما یک نسخه ی بک آپ گرفته شود. بک آپ از وب سایت، یک کار ضروری است زیرا ممکن است هر لحظه، به طور تصادفی تمامی اطلاعات خود را از دست بدهید. زمانی که هاست خود را انتخاب می کنید، در نظر بگیرید که برای بخش بک آپ، چه خدماتی را به شما ارائه می دهد. بسته به هاست انتخابی، فرکانس بک آپ گیری نیز می تواند متفاوت باشد. برخی از شرکت‌ها ممکن است نسخه‌های بک آپ را روزانه نگه دارند و برخی ممکن است به صورت هسفتگی و حتی ماهانه بک آپ بگیرند. البته اگر فعالیت خیلی جدی در ابتدا ندارید، بک آپ گیری هفتگی و حتی ماهانه نیز شاید برای شما مناسب باشد. اما وب سایت هایی که به صورت حرفه ای به فعالیت می پردازند و اطلاعات بسیاری دارند (به خصوص اطلاعاتی در مورد کاربران)، بهتر است در بازه های زمانی کوتاه، بک آپ گیری را انجام دهند.