بهینه سازی وردپرس

بیشتر مشتریانی که برای بهینه سازی سئو سایت خود به ما مراجعه می کنند، از قالب های وردپرس در طراحی سایت استفاده کرده اند. تعامل کاربر راحت کاربر و هزینه کمتر در طراحی، از مهم ترین عامل های ترغیب کاربران برای استفاده از این قالب ها بوده است. دیگر عامل مهم را می توان وجود 54 هزار پلاگین مختلف بسته به نیازهای کاربران دانست که هر شخصی و شرکتی می تواند از آن ها برای کاربردهای استفاده کند.

بسیاری از این پلاگین ها برای بهینه سازی سئو سایت مورد استفاده می گیرد. برای همین است که وردپرس را یک قالب سئو بیس می دانند و بیشتر شرکت های طراحی سایت و سئوبرای راحتی کار خود و افزایش سرعت نیز از این نوع قالب و پلاگین های مربوط به سئو استفاده می کنند. فقط مهم ترین نکته شناخت مهم ترین پلاگین های سئو و چگونگی استفاده از آن ها است.

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله مشاور سئو 11 تا از مهم ترین پلاگین های سئو در وردپرس را معرفی کنیم. به کار بردن این پلاگین ها فقط به کاربران و سئوکاران در تنظیم سئو سایت کمک بسیاری می کند، وگرنه تا کاربر با مقدمات سئو و اصول استفاده از آن ها آشنایی نداشته باشد، نمی تواند استفاده موثری از این پلاگین ها کند.

14 پلاگین اصلی سئو وردپرس

Yoast SEO. 1

معروف ترین و پرکاربردترین پلاگین سئو است که در هر نوع سایتی می تواند استفاده شود. این پلاگین همچنین یک تحلیل خیلی کوچکی سئو صفحه، تگ ها و کلمات کلیدی صفحه انجام می دهد و می تواند بهترین منبع راهنمایی سئو صفحه برای تازه کاران و ادمین سایت باشد. مهمترین کاربرد این پلاگین برای سایت هایی که ماهیت خبری و مقاله ای دارند یا در بخش مقالات سایت نیز بهترین بازدهی را می توانند به همراه داشته باشند.

2. All in One SEO Pack

یکی از بهترین جایگزین های پلاگین Yoast Seo است. در واقع تمامی امکانات پلاگین قبلی نیز در این نوع وجود دارد، فقط تفاوت آن با قبلی، کاربرپسند نبودن آن است و به عبارتی کاربر در هنگام استفاده از آن به مشکل بر میخورد.

3. The SEO Framework

یکی از دیگر پلاگین های سئو مانند Yoast است. سرعت سئو و بهینه سازی سایت با این پلاگین بالاتر و همچنین کار با آ ن توسط کاربر راحت تر است؛ اما میزان دستیابی به این پلاگین سخت تر است و اینکه کاربر برای استفاده از آن باید حداقل دانش سئو داشته باشد.

نکته مهم در مورد همه پلاگین ها این است که کاربران باید دانش ابتدایی در خصوص سئو داشته باشند تا بهتر بتوانند از آن ها استفاده کرده و باکس های مرتبط را اصولی تر پر کنند.

4. Redirection

یکی از مهم ترین عواملی که باعث آسیب رساندن به سئو صفحات و سایت می شود، وجود لینک های شکسته و به عبارتی دیگر صفحات خراب است که باعث می شود که کاربر با خطای 404 مواجه شود. خطای 404 جریمه گوگل را همراه دارد و بهترین راه برای جلوگیری از بروز چنین خطایی استفاده از ریدایرکت است. Redirection نام پلاگینی در وردپرس به به سئوکاران و کاربران این امکان را می دهد که در صورت بروز مشکل یا تغییر در لینک قدیمی، آن را به آدرس صفحه جدید لینک و ریدایرکت کنند.

5. Smush Image Compression and Optimization

از عوامل مهم در افزایش سئو، سرعت سایت است. عوامل مختلفی باعث افزایش سرعت یک سایت می شوند که مهم ترین آن را می توان وجود عکس های متفاوت دانست. متاسفانه بسیاری از این عکس ها به دلیل بهینه نشدن و حجم زیاد آن ها می توانند اثر منفی بر سئو بذارند. پلاگین بالا یکی از بهترین پلاگین ها به منظور فشرده سازی و کاهش حجم عکس های کل سایت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

6. W3 Total Cash

این هم یکی از پلاگین های سئو وردپرس است که زمان بارگذاری صفحه را کاهش می دهد. در واقع این پلاگین سرعت دانلود و نرخ تبدیل را بهینه می کند و از این رو به افزایش سئو سایت کمک بسیاری خواهد کرد.

7. WP-Optimize

این پلاگین را تمیزکننده دیتابیس می خوانند. این پلاگین می تواند فضاهای اضافی در پایگاه داده وردپرس را بهینه سازی کند و از این رو باعث افزایش سرعت سایت در بخش دریافت اطلاعات و برگرداندن آن ها از دیتابیس به کاربر می شود.

8. Google XML Sitemap

نقشه سایت مهم ترین قسمتی است که هر سایتی باید داشته باشد. در واقع نقشه سایت به موتور جستجو در خزیدن در صفحات به منظور شناخت آن ها و ساختار کلی سایت و پیدا کردن اطلاعات کمک بسیاری می کند. این پلاگین به کاربران کمک می کند تا خیلی سریع و راحت و بدون نیاز به یک ابزار سومی، نقشه سایت را تولید کنند.

9. Brocken Link Checker

همانطور که در بالا گفتیم، وجود لینک های شکسته می تواند به راحتی و خیلی سریع بر سئو سایت شما اثر منفی بگذارد. گاهی اوقات، مالک سایت از وجود چنین لینک هایی بی اطلاع است. این پلاگین به مالک در پیدا کردن سریع لینک های خراب و شکسته کمک می کند و بعد می تواند با استفاده از پلاگین Redirection، اقدام به ریدایرکت آن ها به صفحه و آدرس جدید کند.

10. All in One WP Security & Firewall

امنیت سایت برای موتورهای جستجو و کاربر اهمیت زیادی دارد. کاربران از اینکه سایت آن ها توسط هکرها مورد حمله قرار نگیرد، همیشه نگران هستند و از طرفی دیگر داشتن گواهینامه های امنیتی برای موتورهای جستجو برای رتبه دهی به صفحه اهمیت خاصی دارد.

هدف این پلاگین جلوگیری از سایت شما در قبال حملات و امن نگه داشتن آن ها است. مهم ترین نکته این است که شما حتما باید گواهینامه SSL را دریافت کنید و دیگر نکات امنیتی را رعایت نمایید.

11. Yet Another Related Post Plugin

ترک کردن سریع صفحه توسط کاربر باعث افزایش بونس ریت و در نتیجه کاهش رتبه و سئو سایت می شود و از طرفی دیگر موتور جستجو به این مساله اهمیت زیادی می دهد. تکنیک های زیادی وجود دارد تا شما بتوانید با آن کاربر را ترغیب به ماندن در سایت کنید. یکی از ارزان ترین و بهترین تکنیک تولید محتوای ارگانیک و تخصصی است؛ اما برای اینکه کاربر را به ماندن بیشتر و بررسی دیگر صفحات کنید، باید آن ها را با لینک های داخلی و ارتباط دهی موضوعی به دیگر بخش های سایت هدایت نمایید. این پلاگین به شما و به خصوص بلاگ نویس ها کمک می کند تا بتوانند تا براساس موضوع و کلمات کلیدی مقاله شما، دیگر مقالات و صفحات مرتبط را معرفی کند.