تاثیر کامنت در سئو

شاید در برخی از سایت ها مشاهده کرده باشید که قسمتی از آن مربوط به نظرات کاربران می باشد. در واقع نظراتی که کاربران در مورد محتوای یک سایت می نویسند می تواند بسیار مفید و حائز اهمیت بوده و روی سئو سایت تاثیر بگذارد. ما در این مقاله تلاش داریم تا شما را با کامنت و اثرات آن بر روی سئو اشنا نماییم.

امروزه هم در دنیای مجازی و هم در سایت های مختلف حتما مشاهده کرده اید که معمولا در انتهای هر محتوا بخشی به نظرات افراد اختصاص یافته است. در واقع هر فردی بعد از مشاهده کردن آن محتوا در صورت علاقه می تواند در آن قسمت نظر خود را نسبت به محتوای مشاهده شده اعلام نمایید.

این موضوع در دنیای آنلاین و در موتور های جستجو می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو و پیشرفت وب سایت ها داشته باشد. در واقع در سئو شما تلاش می کنید که با انجام برخی اقدامات سایت تان را بهینه سازی کرده و بتوانید در نتایج جستجو جایگاه و رتبه مناسبی کسب نمایید.

چگونه کامنت می تواند روی سئو تاثیر بگذارد؟

کامنت هایی که در انتهای هر محتوا قرار دارد می تواند به صورت مستقیم و حتی غیر مستقیم روی سئو سایت اثرگذار باشد. در واقع یکی از فاکتور های مهم و اساسی که گوگل همواره در دادن امتیاز به سایت ها آن را در نظر می گیرد میزان رضایت کاربران از وب سایت ها است.

به عنوان مثال گوگل روی مواردی همچون بانس ریت، میزان ماندگاری کاربر در وب سایت و همچنین نظرات کاربران تمرکز ویژه ای دارد. هنگامی که کاربران زیر محتوا های شما کامنت می گذارند بدین معنی است که محتوای شما توانسته در کاربران شگفتی به وجود بیاورد و آن ها را به کامنت گذاشت وادار نماید.

در این صورت گوگل متوجه خواهد شد که محتوای شما دارای ارزش بوده و مورد پسند کاربران واقع شده است. پس به این ترتیب شما در نتایج ابتدایی جستجو قرار خواهد داد و با این کار ارزش سایت شما بیش از پیش خواهد شد. هرچه میزان کامنت های دریافتی شما بیشتر باشد سئو سایت شما افزایش بیشتری خواهد یافت.

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث افزایش سئو سایت ها می شود و گوگل به آن اهمیت ویژه ای می دهد بروز شدن محتوا به صورت مداوم است. وقتی که یک کاربر برای شما کامنتی می گذارد و شما به آن کامنت پاسخ می دهید در واقع سایت شما به صورت مکرر در حال بروز شدن می باشد. حال هرچه میزان این کامنت ها و پاسخ ها بیشتر باشد تاثیر مثبت تری روی سئو سایت شما خواهد گذاشت.

همچنین هنگامی که کاربران از شما سوالاتی را می پرسند و یا در مورد موضوع محتوا کامنتی می گذارند و همچنین شما پاسخ آن ها را می دهید میزان استفاده از کلمات کلیدی به شدت افزایش خواهد یافت و سئو سایت شما بیشتر از پیش می شود.

چه کامنت هایی برای افزایش سئو موثر هستند؟

باید بدانید که لزوما هر کامنتی برای سایت شما مفید نبوده و منجر به افزایش سئو وب سایت تان نخواهد شد. معمولا این نوع از کامنت ها غیر قانونی هستند و نمی توانند برای سایت شما ارزشمند به شمار بیایند. بیشتر این کامنت ها به عنوان تبلیغ از سایت های دیگر صورت می پذیرد و به عنوان اسپم شناخته می شود.

اصولا کامنت هایی که با موضوع محتوا مرتبط بوده و تا حد امکان دارای نظرات مثبت باشد می تواند تاثیر بیشتر و بهتری روی سئو سایت تان بگذارد. این نوع از کامنت ها نشان می دهند که محتوای شما دارای ارزش فراوانی بوده و برای کاربران تان مفید واقع شده است.

برخی از کامنت ها نیز به صورت سوالی مطرح شده و باعث می شود که در ادامه پرسش و پاسخ های بیشتری را دربر بگیرد. این نوع از کامنت ها دارای اهمیت فراوانی هستند و شما باید تلاش کنید که در اولین زمان ممکن به صورت جامع به آن سوالات پاسخ دهید. زیرا همان گونه که به آن اشاره شد هر چه میزان کامنت های مرتبط با محتوا بیشتر باشد آن کامنت در سئو سایت شما تاثیر گذار تر است.

آیا می توان مانع کامنت های بی کیفیت شد؟

کامنت های بی کیفیت می توانند تاثیر مخرب و نامناسبی روی سایت شما بگذارند. پس بهتر است که این کامنت ها هرگز در سایت تان وجود نداشته باشند. در برخی از این کامنت ها شما شاهد حرف های غیر محترمانه و انتقادهای بسیار شدید و یا گاهی لینک های تبلیغاتی خواهید بود.

اصولا شما نمی توانید کاری کنید تا کاربران از ایجاد کامنت های بد منصرف شوند. به هر حال هر کسی نظری دارد و می تواند آن را برای تان کامنت کند. اما می توانید مانع به نمایش گذاشتن آن برای عموم کاربران سایت شوید.

شما می توانید لیستی از کلمات توهین آمیز را تهیه کرده و با فیلتر کردن آن ها، مسدود شان کنید. همچنین می توانید برای سایت تان ادمین انتخاب کنید تا او کامنت های سایت شما را کنترل کرده و بعد به ثبت برساند. البته ممکن است این کار کمی وقت گیر باشد. البته بی کیفیت ترین کامنت ها مربوط به لینک های تبلیغاتی می باشد. در این صورت شما می توانید با رفتن به تنظیمات کامنت ها نظرات دارای لینک تبلیغاتی را متوقف کرده و برسی نمایید.

به چه روش هایی می توان میزان کامنت های سایت را افزایش داد؟

شما باید بتوانید از طریق اقداماتی میزان کامنت های سایت خود را افزایش دهید. ما در ادامه به شما پیشنهاداتی را ارئه خواهیم داد که در رابطه با این موضوع به شما کمک زیادی خواهد کرد.

نشان دهید که برای کامنت کاربران خود ارزش قائل هستید

تصور کنید که در سایتی رفته و با کامنت های مخاطبان مواجه می شوید. اگر به نظرات و سوالات کاربران پاسخی داده نشود و یا پاسخ های داده شده به آن ها سرد و بی روح باشد شما به عنوان یک کاربر چه احساسی خواهید کرد؟ ایا برای محتوای آن سایت کامنتی خواهید گذاشت؟

برای این که بتوانید کاربران را به کامنت گذاشتن جذب کنید باید به سوالات آن ها به صورت جامع و کامل پاسخ داده و با خوش رویی تمام با آن ها صحبت کنید تا بدانند برای نظرات شان ارزش قائل هستید.

محتوای مفید تولید کنید

تولید محتوا با کیفیت یکی از عناصر بسیار مهم در دنیای انلاین به شمار می اید و می تواند در جذب کامنت نیز بسیار موثر واقع شود. در صورتی که محتوای تولیدی شما کامل و جامع بوده و از ارزش بالایی برخوردار باشد بی شک مخاطبان نسبت به آن احساس خوبی پیدا کرده و به گذاشتن کامنت های مفید روی خواهند اورد.

برای تولید یک محتوای با کیفیت باید بتوانید به نیاز ها و اهداف مخاطبان به درستی پاسخ دهید. در این صورت ارزش بیشتری پیدا خواهید کرد و مخاطبان برای تشکر از محتوای شما کامنت خواهند گذاشت.

می توانید از کاربران خود سوال بپرسید

شما می توانید در انتهای محتوا در مورد موضوع مورد نظر از کاربران خود سوال پرسیده و یا از آن ها بخواهید تا نظرات و تجربیات شان را برای تان کامنت کنند. در این صورت آن ها به گذاشتن کامنت برای شما راغب خواهند شد. حتی می توانید در پاسخ کامنت ها برای کاربر مورد نظرتان سوالی را طرح نمایید تا او در قالب کامنتی دیگر به شما پاسخ دهد.

سخن پایانی

موارد بسیار زیادی روی سئو سایت شما تاثیر گذارند که گذاشتن کامنت توسط کاربران جزو یکی از مفید ترین این مورد ها به شمار می آید. شما به کمک دریافت کامنت با یک تیر چند نشان خواهید زد. هم سئو سایت تان را افزایش می دهید و هم می توانید مخاطبان بیشتری را به خود جذب نمایید.

البته در این راستا توجه کنید که هدف اصلی شما از دریافت کامنت باید بهتر کردن محتوا برای کاربران تان باشد و از این طریق با نظرات آن ها اشنا شده و در راستای نیاز آن ها گام بردارید.

سوالات متداول

آیا محتوا و نوع کامنت در سئو وب سایت مهم است؟

بله، از آنجایی که مانند تمام عناصر وبسایت، گوگل محتوای کامنت های را نیز درک می کند، کامنت هایی که در رابطه با موضوع صفحه مورد نظر باشد، تمرکز برروی کلمه کلیدی صفحه را افزایش می دهد و منجر به افزایش جایگاه صفحه وب سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.

چرا پاسخ دادن به کامنت ها مهم است؟

با پاسخ دادن به موقع به کاربران، ارزشمندی آنها را یادآور می شوید و این موضوع به محبوبیت وب سایت شما کمک خواهد کرد.

اهمیت کامنت در وب سایت فروشگاهی چیست؟

کامنت ها در سایت های فروشگاهی اهمیت بسیار بیشتری دارند، زیرا کامنت و نظرات کاربران به عنوان مرجعی مناسب برای کاربرانی است که قصد خرید از وب سایت را دارند. علاوه بر این هرچه تعداد کامنتها بیشتر باشد، کاربر مدت زمان بیشتری در وبسایت شما خواهد بود.