• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

آموزش سرچ کنسول گوگل، آموزش جامع search console

آموزش سرچ کنسول گوگل

آموزش سرچ کنسول گوگل یکی از خدمات رایگانی است که توسط شرکت سئوکار ارائه می شود. احتمالا شما هم به عنوان یک وبمستر تازه وارد بارها اصطلاح سرچ کنسول گوگل را شنیده باشید. همانطور که میدانید هر وبسایت با هدف رسیدن به لینک اول نتایج گوگل در سئو راه اندازی می شود. از طرفی نیز می دانید که هر وب سایتی زمان زیادی را باید برای رسیدن به لینک یک گوگل صرف کند. در این هنگام سرچ کنسول گوگل با گزارشاتی که به شما خواهد داد مسیر صحیح را برای رسیدن به هدفتان مشخص خواهد کرد.

در آموزش سرچ کنسول گوگل قصد داریم به صورت کاملا جامع، کار با سرچ کنسول گوگل را به شما آموزش دهیم، مطمئن باشید در صورتی که تا اخرین قسمت از این آموزش همراه ما باشید ، پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت خواهید کرد که خواهید توانست سئو سایت خود را افزایش دهید.

آموزش سرچ کنسول گوگل در 7 قسمت منتشر شده تا به صورت دسته بندی شده بهتر و کامل تر به شما ارائه شود. در قسمت پایین لینک اتصال به هر قسمت از آموزش برای شما قرار گرفته است. قبل از اینکه آموزش سرچ کنسول گوگل را شروع کنید لازم است چند نکته را به خاطر داشته باشید:

  • در این آموزش سرچ کنسول قصد داریم به نحوه کار با سرچ کنسول گوگل بپردازیم در صورتی که هنوز سایت خود را در سرچ کنسول ثبت نکرده اید ، ابتدا صفحه آموزش اتصال سایت به گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید.
  • یکی از قابلیت های جالب سرچ کنسول گوگل امکان اتصال آن به اپلیکیشن هاست. یعنی شما می توانید از این ابزار برای اپلیکیشن خود نیز استفاده کنید.
  • سرچ کنسول گوگل بهترین ابزار برای ارزیابی سایت شما از نظر سئو است ، با این حال نمی توانید از این ابزار انتظار داشته باشید داده های یک کاربر را به صورت دقیق به شما آموزش دهد. برای اینکه سایتتان را از لحاظ بازدید های روزانه و کاربران آنالیز کنید ، لازم است از ابزار بعدی گوگل یعنی گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید اتصال سرچ کنسول گوگل به سایت اولین ترین و مهم ترین قدمی است که باید برای بهینه سازی سایت بردارید. بنابراین آموزش سرچ کنسول گوگل را جدی بگیرید و تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در نسخه قبلی سرچ کنسول شاهد ابزاری به نام گوگل وبمستر تولز بودیم که امروزه گوگل سرچ کنسول به عنوان همان وبمستر تولز شناخته می شود.

آشنایی با محیط گوگل سرچ کنسول

معرفی سرچ کنسول

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کند ، در قسمت بالایی یا هد سایت ، امکان انتخاب سایت ، فیلد URL اینسپکت که در ادامه توضیح خواهیم داد ، بخش HELP ، تنظیمات و پیام های خود سرچ کنسول گوگل برای شما را می بینید. در کنار این موارد اکانت خود را در کنار سایر برنامه ها و ابزار های گوگل مشاهده می کنید که به شما پیشنهاد شده است.

منو سرچ کنسول گوگل

در قسمت راست صفحه ، شاهد منو اصلی هستیم. این بخش مهم ترین بخشی است که در آموزش سرچ کنسول با آن سر و کار داریم. تک تک منو ها و زیر منو های این بخش را در ادامه آموزش ها به صورت کامل برایتان توضیح خواهیم داد.

کانتینر سرچ کنسول گوگل

و در نهایت بخش Container که اطلاعات هر منو در این بخش نمایش داده می شود و بسته به هر کدام از منو ها تغییر می کند. این بخش درواقع همان بخش محتوای صفحه سرچ کنسول است.

سرفصل های آموزش سرچ کنسول گوگل بصورت قدم به قدم

قسمت اول: آموزش سرچ کنسول قسمت Coverage، Sitemap و Index

قسمت دوم: آموزش سرچ کنسول قسمت overview ، performance و URL inspection

قسمت سوم: آموزش سرچ کنسول قسمت experience یا تجربه کاربری

قسمت چهارم: آموزش سرچ کنسول قسمت enhancements یا بخش پیشرفت ها

قسمت پنجم: آموزش سرچ کنسول قسمت security & manual actions

قسمت ششم: legacy tools and reports

قسمت هفتم: link , settings , submit feedback

سوالات متداول

کابرد اصلی سرچ کنسول گوگل چیست؟

Google Search Console یک سرویس رایگان ارائه شده توسط Google است که به شما کمک می کند حضور سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت، نگهداری و عیب یابی کنید. برای اینکه در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید نیازی به ثبت نام در کنسول جستجو ندارید، اما کنسول جستجو به شما کمک می کند تا نحوه مشاهده سایت شما توسط گوگل را درک نموده و بهبود بخشید.

آیا کنسول جستجوی گوگل یک ابزار سئو است؟

کنسول جستجوی گوگل یکی از قدرتمندترین و رایگان ترین ابزارهای سئو است. اما اکثر مردم هرگز از آن برای چیزی بیشتر از بررسی معیارهای بیهودگی مانند کلیک ها و برداشت ها استفاده نمی کنند.

تفاوت کنسول جستجوی گوگل با گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس کاربر محور است و داده های مربوط به کسانی را که از وب سایت شما بازدید می کنند و با آن تعامل دارند را ارائه می دهد. از سوی دیگر، کنسول جستجوی گوگل متمرکز بر موتور جستجو است و ابزارها را ارائه می دهد که می تواند به صاحبان سایت کمک کند تا می خاوهند سئو سایت خود را در نتایج گوگل بهبود دهند.

چه داده هایی را می توانید از کنسول جستجوی گوگل جمع آوری کنید؟

می‌توانید داده‌هایی مانند تعداد کلیک ها، تعداد نمایش سایت در گوگل، متوسط جایگاه کلمات کلیدی را ببینید. این ترکیب از داده ها به شما کمک می کند تا سایت خود را با بهترین شرایط سئو نماید.

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار