سئو ویدئو

سئو ویدئو چیست؟ بی شک ویدئو در کنار متن یکی از تاثیر گذار ترین محتوا ها به شمار می رود که در شبکه های اجتماعی مختلف می توانید از آن استفاده کنید. در چند سال اخیر افراد بیشتری از این محتوا ها استفاده می کنند و همچنین بار گذاری ویدئو در سایت ها میزان ماندگاری کاربر را افزایش می دهد.

در صورتی که ما کاری کنیم که محتوا های ویدئویی ما در گوگل رتبه برتری بگیرند، یعنی توانسته ایم سئو ویدئو های خود را بهبود بخشیم.

سئو ویدئو چرا اهمیت دارد؟

همانطور که برای محتوا های متنی فعالیت هایی انجام می دهید تا مورد توجه موتور های جست و جو قرار بگیرند و رتبه بندی شوند، برای بهینه کردن ویدئو های سایت خود نیز چنین فعالیت هایی انجام می دهید، به این فعالیت ها سئو ویدئو می گویند.

امروزه مخاطبان به مشاهده محتوا های ویدئویی بیشتر تمایل نشان می دهند و قرار گرفتن ویدئو در صدر نتایج جست و جوی گوگل می تواند تاثیر مناسبی در برند سازی و ترافیک سایت شما داشته باشد. از طرف دیگر سئو فقط برای گوگل نیست و قرار گرفتن یک ویدئو در صدر نتایج جست و جوی پلتفرم های دیگر مانند آپارات ، یوتیوب، اینستاگرام و ….نیز اهمیت زیادی دارد.

آموزش سئو دیدئو

در ادامه به روش هایی برای سئو ویدئو اشاره خواهیم کرد.

یک کاور مناسب در سئو ویدئو

انتخاب یک کاور جذاب تاثیر زیادی بر روی افزایش کلیک ویدئو در نتایج موتور های جست و جو دارد. تصاویر بند انگشتی هنگامی که می خواهیم ویدئو را تعریف کنیم باید در سایت آپلود شوند، دقیقا در گوگل نمایش داده می شوند و اگر برای کاربر جذاب باشد سبب افزایش کلیک ویدئو می شود و هم در افزایش بازدید ویدئو تاثیر دارد و هم در این که به سئو سایت شما کمک می کند.

انتخاب یک هاستینگ مناسب برای پخش ویدئو در وب سایت

در قدم اول باید زیر بنای ویدئو را محکم کنید. برای بارگذاری ویدئو با سرعت بالا نیاز به یک هاست مناسب و حرفه ای دارید. با خرید یک هاست مناسب برای دانلود ویدئو، تجربه بهتری برای کاربران خود ایجاد کنید. این بهبود تجربه کاربری هم قطعا در بهبود رتبه سایت شما تاثیر خواهد داشت.

گوگل را گیج نکنید

گاهی پیش می آید که یک سایت، ویدئو خود را در صفحه های مختلف وی سایت خود منتشر می کند. این کار سبب گیج شدن گوگل می شود و نمی داند که دقیقا کدام یک از صفحات را به عنوان نتیجه اصلی گوگل نمایش دهد.

بنابراین بهتر است که هر ویدئو را در یک صفحه آپلود کنید و محتوای آن را غنی کنید. این کار باعث بهبود رتبه آن صفحه می شود.

انتخاب عنوان و متای توضیحات مناسب

یکی دیگر از آلمان های سئو ویدئو، انتخاب عنوان و متای توضیحات مناسب است که باید برای ویدئو های خود انتخاب کنید.

گوگل از همین عنوان و متای توضیحات ویدئوی شما متوجه می شود که ویدئو درباره چه موضوعی است. بنابراین برای انتخاب عنوان و توضیحات ویدئو های مورد نظر وقت بگذارید و سهی کنید حتما از کلمات کلیدی و کلمات مشابه استفاده کنید.

منبع اصلی ویدئو شما کجاست؟

برای گوگل مهم است که ویدئو که شما در وب سایت خود بارگذاری کرده اید متعلق به کیست و برای اولین بار کدام سایت آن را منتشر کرده است.

بنابراین اگر به فکر رتبه گرفتن از گوگل هستید، بهتر است ویدئو را در ابتدا روی هاست خودتان بر روی وب سایت آپلود کنید و پس از ایندکس شدن ویدئو توسط موتور جست و جو، آن را در سایر پلتفرم ها به اشتراک بگذارید.

از سوی دیگر به اشتراک گذاشتن ویدئو اصلی که منبع آن وب سایت شما به حساب می آید در سایر شبکه های اجتماعی باعث بیشتر دیده شدن برند شما می شود و به صورت غیر مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیر دارد.

دریافت سیگنال از شبکه های اجتماعی مختلف

این موضوع که تا چه میزان از شبکه های اجتماعی مختلف سیگنال دریافت می کنید موضوع بسیار مهمی است. برای مثال کانال یوتیوب شما تا چه اندازه بازخورد دارد و آیا به صفحات خود لینک داده اید.

سعی کنید روی افزایش بازدید شبکه های اجتماعی ویدئو کار کنید و هر چه بیشتر در این شبکه ها دیده شوید و لینکی هم که در کپشن آن ها بارگذاری می کنید به سمت صفحه ویدئو های داخل خود سایت هدایت کنید، ارزش و اهمیت خیلی بیشتری خواهند داشت.

بعد از این که در تمام شبکه های اجتماعی اعتبار کسب کردید، هر روز مطالب و محتوای خود را بروز کنید و باعث رشد خود شوید.

محتوایی تولید کنید که کسی به آن اشاره نکرده باشد.

اگر در سایت خود محتوایی ایجاد کنید که تا به الان کسی اشاره ای به آن نکرده باشد و آن را در سایت خود به کار نبرده باشد، احتمال اینکه گوگل رتبه خوبی به شما دهد زیاد است و اگر آن صفحه سرچ بالایی در گوگل داشته باشد به یک آهنربای قوی در سایت شما تبدیل می شود و می توانید به رتبه های خوبی در گوگل دست یابید.

بنابراین سعی کنید ویدئویی تولید کنید که مشابه آن کم تر تولید شده باشد و حرف تازه ای برای گفتن داشته باشید. البته این موضوع را باید در کنار سایر فاکتور های گوگل قرار دهید تا به یک نتیجه عالی دست یابید.

ویدئو را رو نویسی کنید

خزنده های گوگل این قابلیت را ندارند که ویدئو ها را تماشا کنند. رو نوشت هایی از ویدئو ارائه دهید تا به این خزتده ها کمک کند یفهمند یک ویدئو راجب به چه چیزی است، این کار درک بهتری از مطالب را به خزنده های گوگل می دهد.

سلیقه مشتریان را به دست آورید

یک موضوع بسیار مهم این است که شما در حوزه کاری که فعالیت می کنید باید سلیقه و انتخاب مخاطب های خود را بشناسید.

برای مثال ممکن است در برخی از حرفه های خودمانی صحبت کردن بیشتر جواب دهد و در برخی دیگر از حرفه ها باید به صورت قوی و رسمی صحبت کنید.

در یک وب سایتی که محتوای آن درمورد قانون و حقوق و از این قبیل موارد است بهتر است به صورت رسمی هم از نظر طرز پوشش و هم از نظر طرز صحبت در جلوی دوربین ظاهر شوید، زیرا ماهیت این شغل به این صورت است که باید رسمی باشید تا بتوانید نظر و اعتماد مخاطب را جلب کنید.

یک نقشه سایت ویدئویی ایجاد کنید

اگر مقدار زیادی محتوای ویدئویی ایجاد کرده اید و فیلم آن ها را در وب سایت خود منتشر کرده اید، اما احساس می کنید رتبه بندی آن ها به چالش کشیده شده است بهتر است نقشه سایت ویدئویی جداگانه ایجاد کنید.

این نقشه به گوگل کمک می کند که بفهمد چه صفحه هایی دارای ویدئو هستند و یر روی محتوای کلی فیلم ها تمرکز کند.

15 ثانیه اول را دست کم نگیرید

ما قرار است با درج یک ویدئو تاثیر کلی مثبتی برای سئو سایت خود داشته باشیم پس نیاز است که در ثانیه های اول مخاطب را جذب کنیم تا مخاطب جذب شود و تا آخر ویدئو را ببیند.

در واقع اگر شما بتوانید مخاطب خود را قانع کنید که این ویدئو را تا پایان ببیند و مدت زمان این ویدئو 8 دقیقه باشد؛ شما موفق شده اید تا مخاطب را 8 دقیقه در سایت خود نگه دارید و ماندگاری سایت خود را افزایش دهید.

بنابراین آن 15 ثانیه اول ویدئو مهم است زیرا اگر مخاطب جذب آن شود تصمیم می گیرد تا آخر ویدئو را تماشا کند یا سایت را ترک کند.

تاثیر سئو ویدئو روی سئو نهایی سایت شما

شاید با خودتان فکر کنید یک ویدئو و انتشار آن توسط دیگران چه تاثیری می تواند روی سئو سایت ما داشته باشد، اما باید به این نکنه توجه کنید که این ویدئو محتوای شما است که منتشر می شود. در واقع شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مختلف به صورت رایگان برای شما تبلیغ می کنند و کاربران را با ویدئو و محتوای شما آشنا می کنند. در این صورت کسب و کار، برند تجارب شما و حتی شخصیت ایجاد شده در ویدئو های شما مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد. این توجه ممکن است کوتاه مدت و در عرض چند ماه باشد و ممکن است بلند مدت باشد و سالیان سال ادامه پیدا کند.

در هر صورت شما به عنوان یک تولید کننده محتوا و سایت شما به عنوان یک منبع اصلی ویدئو شناخته می شود و این یعنی این که شما برای کاربران یک فرد شناخته شده محسوب می شوید که این مهم ترین نکته در سئو سایت است و موجب اعتماد بیشتر کاربران به شما می شود.

نتیجه گیری

تولید محتوا را جدی بگیرید و سعی کنید محتوای یونیک و فراوان تولید کنید. تمام سایت های بزرگ از همین راه به موفقیت رسیده اند. شما نیز با تعیین استراتژی مناسب و درست می توانید با تولید محتوای منظم و مداوم موقعیت بازاریابی خود را ارتقا دهید.

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و جزئی آموزش سئو ویدئو را برای شما به اشتراک بگذاریم و به شما برای افزایش رتبه سایت و رتبه ویدئو ها کمک کنیم.