تکنیک آسمان خراش

تکنیک آسمان خراش یکی از بهترین روش‌های ارتقا رتبه‌بندی سایت است. همه شما با آسمان خراش آشنا هستید و حداقل یک آسمان خراش را در فیلم و سریال مشاهده کرده‌اید. همانطور که می‌دانید، آسمان خراش‌ها از هر نقطه قابل مشاهده هستند.

این ساختمان‌ها ارتفاع بسیار بلندی دارند و در معرض دید همه مردم خواهند بود. تکنیک آسمان خراش نیز درست شبیه به همین مسئله عمل می‌کند. یعنی می‌توانید با استفاده از این تکنیک، سایت خود را در بالای فهرست نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. در این حالت، سایت شما بیشتر از سایت سایر رقبا در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.

اما سوال مهم این است که چگونه این کار را انجام دهیم؟ در گذشته، این تکنیک معمولاً با افزایش طول محتوا انجام می‌شد. اگر سایر سایت‌های رقیب نیز از تکنیک آسمان خراش استفاده کنند، کار کمی برای شما سخت خواهد شد. در این حالت نه تنها باید طول محتوا را افزایش دهید، بلکه باید ساختار محتوا را نیز تغییر داده و آن را با دریافت بک‌لینک‌های با کیفیت بهینه کنید.

در ادامه اینمطلب از وبسایت سئوکار قصد داریم توضیح دهیم که چگونه باید از تکنیک آسمان خراش سئو برای موفقیت استفاده کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با سئوکارهمراه باشید.

وجه مشترک سایت های رتبه برتر فهرست نتایج جستجو

قبل از اینکه به طور کامل درباره استفاده از تکنیک آسمان خراش توضیح دهیم، بهتر است وجه مشترک سایت‌های رتبه برتر در فهرست نتایج جستجو را بیان کنیم. مطالعات نشان می‌دهد اکثر سایت‌هایی که در بالای فهرست نتایج جستجوی گوگل قرار دارند، تعداد بک لینک‌های بیشتری نسبت به سایر سایت‌ها دارند. این صفحات همچنین بک لینک‌ با کیفیت‌تری دریافت می‌کنند.

سوال مهم این است که سایت‌های رتبه برتر چگونه بک لینک‌های با کیفیتی دریافت می‌کنند؟ زمانی که محتوای شما جامع و کامل باشد، به صورت خود به خود بک لینک‌های ارگانیک بیشتری دریافت خواهید کرد. یعنی سایت‌های مرتبط ترجیح می‌دهند، به صورت داوطلبانه به صفحه شما لینک دهند.

البته جالب است بدانید، اکثر سایت‌ها به این طریق بک لینک دریافت نمی‌کنند. یعنی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال برای دریافت لینک استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از تکنیک‌های آسمان خراش برای بهبود کیفیت محتوا و دریافت بک لینک‌های بهتر استفاده کنید.

تکنیک آسمان خراش سئو چیست؟

تکنیک آسمان خراش سئو یکی از بهترین استراتژی‌های ساخت لینک است. در این روش، شما باید به دنبال محتوای برتر باشید. برای پیدا کردن محتوای بهتر، باید مطالعات زیادی انجام دهید. ابتدا سایت‌های رتبه برتر گوگل را مورد بررسی قرار داده و بک لینک‌های آن را شناسایی کنید. سپس باید محتوای خاص خود را تولید کنید.

می‌توانید برای تولید محتوا، از صفحات معتبر الهام بگیرید. توجه داشته باشید که در این حالت، محتوای شما باید طولانی‌تر و با کیفیت‌تر از محتوای صفحات برتر باشد. در مرحله بعد، باید از سایت‌های معتبر بخواهید به صفحه شما لینک دهند. این یک استراتژی خاص برای بهبود پروفایل بک لینک سایت‌های تازه کار است.

چرا تکنیک آسمان خراش تا این اندازه اهمیت دارد؟

برای رسیدن به موفقیت با تکنیک آسمان خراش سئو،باید به دنبال بک لینک‌های ارگانیک باشید. این تکنیک تاثیر بسیار زیادی بر بهبود رتبه‌بندی سایت شما دارد. زیرا شما را مجبور می‌کند یک پست درجه یک و با کیفیت منتشر کنید. زمانی که پست وبلاگ کامل شد، باید آن را در رسانه‌های اجتماعی مختلف تبلیغ کنید. به این ترتیب، به صورت خود به خود بک لینک بیشتری از رسانه‌های اجتماعی گوناگون دریافت خواهید کرد.

اهمیت تکنیک آسمان خراش برای موتور های جستجو

این مسئله برای موتورهای جستجوی گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. خزنده‌ها و ربات‌های گوگل، سایت‌هایی که بک لینک‌های ارگانیک دریافت می‌کنند را شناسایی کرده و در بالای فهرست نتایج جستجو قرار می‌دهند. با این وجود، بسیاری از سایت‌ها به دنبال روش‌های ساده‌تر برای دریافت بک لینک هستند. آن‌ها با پرداخت پول یا انعقاد قرارداد بک لینک دریافت می‌کنند.

اما بسیاری از این لینک‌ها انتظارات سایت‌ها را برآورده نخواهند کرد. بنابراین بهتر است از همان ابتدا به دنبال دریافت بک‌لینک‌های ارگانیک باشید. تکنیک آسمان خراش به شما کمک می‌کند تا به صورت تصاعدی بک لینک‌های ارگانیک دریافت کنید. در نتیجه، رتبه سایت شما سریع‌تر از سایر زمان‌ها ارتقا پیدا خواهد کرد.

چرا سایت ها به سایر صفحات خارجی لینک می دهند؟

زمانی که محتوای سایت شما کامل باشد، نیاز سایر سایت‌ها را برآورده خواهد کرد. به نظر شما یک سایت به چه علت به سایر سایت‌های خارجی لینک می‌دهد؟ پاسخ بسیار ساده است. زیرا یک منبع داخلی برای بهبود کیفیت محتوای متنی سایت خود ندارد. در این حالت اگر محتوای سایت شما کامل باشد، منبع مناسبی برای کامل کردن محتوای متنی سایر سایت‌ها خواهد بود.

به همین دلیل است که سایر سایت‌ها ترجیح می‌دهند به صفحات خارجی لینک دهند. در حال حاضر برای هر حوزه فعالیت و کسب و کاری تعداد زیادی رقیب وجود دارد. هر یک از رقبای شما ممکن است محتوای جامع‌تر و کامل‌تری منتشر کرده باشند. بنابراین انتخاب بهتری برای لینک دهی خواهند بود. برای اینکه بتوانید با سایر سایت‌های مشابه رقابت کنید، باید سبک فعالیت خود را تغییر داده و از استراتژی‌های بهتری استفاده کنید.

نحوه استفاده از تکنیک آسمان خراش سئو: راهنمای گام به گام

برای استفاده از تکنیک آسمان خراش سئو بهتر است کلیات آن را به سه مرحله مختلف تقسیم کنید. این سه مرحله شامل موارد زیر هستند:

1.پیدا کردن محتوای مرتبط با بک لینک

یکی از مهم‌ترین مراحل استفاده از تکنیک آسمان خراش، پیدا کردن محتوای مرتبط با بک لینک است. برای پیدا کردن محتوا می‌توانید از دو روش زیر کمک بگیرید:

توسعه دامنه رقیب

اولین روش توسعه دامنه رقیب است. همانطور که گفته شد، باید در وهله اول رقبا را ارزیابی کنید. برای انجام این کار، کلمه کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید در این حالت، ۱۰ صفحه برتر فهرست نتایج جستجوی گوگل برای شما نمایش داده خواهد شد.

حال وارد یکی از سایت‌های رقیب با رتبه بالاتر شوید. محتوایی را پیدا کنید که بیشترین تعداد بک لینک را دارد. سپس برای تولید محتوا از آن ایده بگیرید. در وهله بعد، می‌توانید از سایر سایت‌های رقیب برای کامل کردن محتوا استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید دامنه رقیب را در نرم‌افزارهای بررسی ترافیک سایت وارد کرده و اطلاعات آن را ارزیابی کنید.

زمانی که دامنه سایت را در نرم‌افزارهای بررسی ترافیک و بک لینک وارد می‌کنید، نرم‌افزار به صورت خودکار صفحاتی با امتیاز بالاتر را به شما نمایش می‌دهد.

بر اساس کلمه کلیدی

روش دوم برای استفاده از تکنیک آسمان خراش سئو، پیدا کردن سایت‌های رتبه برتر بر اساس کلمه کلیدی است. ابتدا باید یک ابزار جستجوی کلمه کلیدی دانلود و نصب کنید. در مرحله بعد، باید کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار خود را شناسایی کنید. یک کلمه کلیدی پرتکرار که در اکثر سایت‌های رقیب تکرار شده است را شناسایی کرده و در نرم‌افزار وارد کنید.

بعد از انجام این کار، نرم‌افزار اطلاعاتی مانند حجم جستجوی ماهانه، هزینه به ازای هر کلیک و سختی کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد. می‌توانید از اطلاعات به دست آمده، ایده‌های جدیدی بگیرید و کلمات کلیدی بهتری بسازید. با استفاده از این کلمات کلیدی، محتوای مفیدتری تولید خواهید کرد.

فراموش نکنید که هدف اصلی، دریافت بک لینک‌های بیشتر و دریافت بک‌لینک‌های ارگانیک است. هر چقدر از کلمات کلیدی بهتری استفاده کنید یا محتوای مفیدتری تولید کنید، بیشتر مورد اعتماد کاربران قرار می‌گیرید. در نتیجه، قبل از هر چیزی به کلمات کلیدی مناسب نیاز دارید.

2.نسخه بهتر از محتوا ایجاد کنید

همانطور که گفته شد اولین مرحله برای استفاده از تکنیک (آسمان خراش سئو)، پیدا کردن محتوای رتبه برتر برای دریافت بک لینک است. دومین مرحله این است که نسخه بهتری از محتوا ایجاد کنید. هنگام تولید محتوای مناسب، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در ادامه این مسائل را برای شما بیان می‌کنیم.

طول

اولین موردی که باید هنگام تولید محتوای مناسب مورد بررسی قرار گیرد، طول محتوا است. در حال حاضر، محتوای طولانی بیشتر مورد توجه خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجوی گوگل قرار می‌گیرد. از طرفی، کاربران نیز به دنبال محتوای کامل و طولانی هستند. توجه داشته باشید که طولانی بودن محتوا به معنی حاشیه پردازی و گزافه گویی نیست.

بلکه باید صرفاً مطالب اصلی را بیان کنید. سوال مهم این است که چگونه محتوایی با طول مناسب بنویسیم؟ برای نوشتن یک محتوای کامل با طول مناسب، باید به سراغ سایت‌های رتبه برتر بروید. ده مقاله برتر گوگل را پیدا کرده و به طور کامل مطالعه کنید. سپس مهم‌ترین مطالب هر صفحه را استخراج کنید.

منظور از مهم‌ترین مطالب، عناوینی هستند که بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند یا به سوالات کاربران پاسخ می‌دهند. به طور کلی، بهتر است از کپی برداری محتوای سایت‌های رقیب خودداری کنید تا حد امکان مطالبی را استخراج کنید که برای مخاطبین مفید باشد.

عمق محتوا

علاوه بر طول محتوا، باید به عمق و کیفیت محتوا نیز توجه داشته باشید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از سایت‌ها مرتکب می‌شوند، این است که به مفهوم و کیفیت محتوا توجهی ندارند. محتوای شما باید تا حد امکان کاربردی و عمیق باشد. بهترین راه حل برای افزایش عمق محتوا، بیان کردن راه‌حل‌های کاربردی درباره موضوع مورد نظر، استفاده از مثال‌ها و مواردی مانند این است. البته معکوس این مسئله نیز صادق است.

یعنی نباید بیش از حد لزوم در محتوا عمیق شوید. به عنوان مثال اگر قصد دارید مقاله‌ای درباره نحوه بارگذاری پست در وردپرس بنویسید، نیازی نیست به طور کامل و با جزئیات درباره وردپرس توضیح دهید. کاربران برای دریافت پاسخ سوالات خود وارد سایت شما می‌شوند. بنابراین کاربری که قصد دارد اطلاعاتی درباره نحوه بارگذاری پست در وردپرس به دست آورد، نیازی به اطلاعات اضافه درباره سیستم وردپرس و ویژگی‌های آن ندارد.

تازگی

تازه بودن محتوا، یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی است که باید هنگام نوشتن محتوای مناسب مورد توجه قرار گیرد. کاربران همواره به دنبال مطالب جدید و نو هستند. محتوایی که چند سال گذشته آپلود شده و طی بازه‌های زمانی مختلف آپدیت نشده است، به هیچ وجه مورد توجه کاربران قرار نمی‌گیرد. در نتیجه به پایین فهرست نتایج جستجو منتقل خواهد شد.

علاوه بر این، خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجوی گوگل بروزترین اطلاعات را به بالای فهرست نتایج منتقل می‌کنند. بنابراین لازم است محتوای سایت خود را هر چند وقت یکبار به روز رسانی کنید. این به روز رسانی صرفاً مربوط به محتوا نیست. بلکه تمامی بخش‌های سایت باید به روز رسانی شود.

به عنوان مثال؛ باید لینک‌های شکسته را حذف کنید، نسخه‌های قدیمی نرم‌افزار را پاک کرده و نسخه‌های جدید نصب کنید یا اقداماتی مانند این انجام دهید. محتوای تازه‌تر نه تنها رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشد، بلکه بر افزایش درآمد و فروش کسب و کار موثر است.

رسانه ها

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل هنگام نوشتن محتوای مناسب در تکنیک

آسمان خراش سئو رسانه‌ها هستند. اگر قصد دارید در معرض دید همه کاربران قرار بگیرید و موقعیت خوبی در فهرست نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، باید به رسانه‌ها توجه کنید. رسانه‌های تصویری مانند ویدیو و اشکال اینفوگرافیک، اخیراً مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند. البته محتوای متنی هنوز مانند گذشته از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

اما نباید صرفاً روی محتوای متنی تمرکز کنید. اگر برای تولید محتوای غیر متنی ایده‌ای ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سایت‌های رقیب بروید. البته پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان از سایر تصاویر و ویدیوهایی که در اینترنت موجود هستند استفاده نکنید. به جای آن، کمی خلاقیت به خرج دهید و تصاویر یا ویدیوهای جدیدی بسازید. قبل از هر چیزی، باید ببینید کدام رسانه برای محتوای شما مناسب است.

به عنوان مثال، باید ببینید ویدیو گزینه مناسب‌تری می‌باشد یا اشکال اینفوگرافیک. همچنین باید ببینید رسانه‌ها گزینه مناسبی برای انتقال اطلاعات به کاربران هستند یا خیر. هرجا که لازم است، از رسانه‌ها استفاده کنید. اما نیازی نیست هنگام استفاده از رسانه زیاده‌روی کنید.

3.تماس با سایت های ارجاع دهنده و جایگزینی لینک

بدون شک این مرحله یکی از ترسناک‌ترین مراحل هنگام استفاده از تکنیک آسمان خراش است. اما به هر صورت، به اندازه سایر مراحل دارای اهمیت می‌باشد. برقراری تماس با سایر سایت‌های ارجاع دهنده بسیار سخت به نظر می‌رسد. بنابراین نیازی نیست به صورت مستقیم با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. کافی است ایمیل سایت‌های مقصد را پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

در مرحله بعد، تمامی بک لینک‌های سایت خود را جمع آوری و شناسایی کنید. می‌توانید با کمک برخی ابزارهای شناسایی بک لینک، این کار را انجام دهید.

این نرم‌افزارها دارای برخی ویژگی‌های خاص مثل منوی فیلترهای پیشرفته هستند. در این فیلترها، می‌توانید تمامی بک لینک‌های سایت خود را مشاهده کنید. سپس نتایج را بر اساس دامنه‌های ارجاع دهنده خاص، متن لنگر و مواردی مانند این فیلتر کنید.

در صورتی که سایت‌های لینک دهنده با درخواست شما موافقت نکردند، از آن‌ها بخواهید لینک سایت را حذف کنند. زیرا در این حالت، شرایط جایگزینی پیوند ندارید. بنابراین بهتر است پیوندهای نامناسب را از صفحات مختلف وب پاک کنید.

اشتباه رایج در تکنیک آسمان خراش سئو

از نظر برخی سئوکاران، تکنیک آسمان خراش گزینه کاملاً مناسبی برای دریافت بک لینک نیست. این دسته از سئوکاران معتقد هستند، تکنیک آسمان خراش به سرمایه‌گذاری زیاد و مهارت بالایی نیاز دارد. یکی از اشتباهات رایج در این تکنیک هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه است. اگر کلمه کلیدی نامناسبی را انتخاب کنید، محتوایی تولید خواهید کرد که به هیچ وجه مورد پسند قرار نمی‌گیرد.

بهتر است قبل از انتخاب کلمات کلیدی به چند سوال مختلف پاسخ دهید. به عنوان مثال مخاطبین شما چه افرادی هستند یا چه خواسته‌ای از شما دارند؟ باید خود را به جای مشتری بگذارید و از نگاه مشتری کسب و کار خود را ببینید. کلماتی مناسب هستند که پاسخگوی نیازها و خواسته‌های کاربران باشند.

این کلید واژه‌ها ممکن است شامل کلمات کلیدی طولانی مثل «استراتژی‌های سئو برای سایت‌های جدید» یا کلید واژه‌های محلی مثل «خدمات سئو در تهران» باشند. همین کلید واژه‌ها، بر کیفیت بک لینک‌هایی که دریافت می‌کنید تاثیرگذار هستند.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره تکنیک آسمان خراش توضیح داده شد. این تکنیک یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های بهبود رتبه‌بندی سایت است. تکنیک آسمان خراش سئو با هدف ارتقا رتبه‌بندی سایت شما در فهرست نتایج جستجو انجام می‌شود. یعنی سایت شما را به بالای فهرست نتایج منتقل می‌کند تا در معرض دید تمامی کاربران قرار بگیرد.

برای انجام این کار، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. اولین نکته، دریافت بک لینک‌های ارگانیک است. هر چقدر تعداد بک لینک‌های ارگانیک سایت بیشتر باشد، سایت شما اعتبار بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، باید به کیفیت و طول محتوا نیز توجه کنید. محتوایی مانند آسمان خراش در بالای فهرست نتایج جستجو قرار می‌گیرد که طولانی‌تر و کامل باشد.

البته طولانی بودن محتوا به معنی حاشیه پردازی و اضافه گویی نیست. بلکه بهتر است مطالب مفید و تا حد امکان خلاصه باشد. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره بهینه‌سازی سایت به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم سایر مطالب سایت سئوکار را مطالعه کنید.