موفقیت سئو سایت در سال 2024

در این مقاله آموزشی سئو سایت در نظر داریم مهمترین نکات سئو سایت در سال 2024 را به شما آموزش دهیم. با سئوکار همراه باشید.

موفقیت در سئو سایت در سال 2024 چگونه است؟

اگر در سئو تازه کار هستید و یا اگر به تازگی یک وب سایت ایجاد کرده اید، به خاطر داشته باشید که نباید سردرگم شوید و در ابتدا باید یک برنامه ی دقیق داشته باشید. همچنین باید توجه داشته باشید که شما هم به اندازه ی سایر افراد، شانس دیده شدن دارید و وب سایت شما می تواند بسیار محبوب واقع شود. بنابراین حجم بالای وب سایت های حرفه ای نباید شما را نا امید کند.

اگر تازه کار هستید، بهتر است روی سئو داخلی تمرکزکنید. سئو داخلی یا سئو درون صفحه می تواند نقطه ی شروع خوب و راحتی برای شما باشد. در ادامه، بهتر است برای خود یک پروفایل در صفحات مجازی بسازید و در آن جا نیز فعالیت جدی و قوی داشته باشید. این صفحات به شما کمک می کنند تا زودتر دیده شوید و زودتر وب سایت خود را ارتقا بخشید.

کلمات کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی دم بلند می توانند در این دنیای وب که بسیار از مطالب مختلف اشباع شده است، موفق عمل کند. تجربه ثابت کرده است که استفاده ی صحیح از کلمات کلیدی دم بلند می تواند سبب موفقیت سئو شما شود. این کلمات، می توانند نظر مخاطبان را به شما جلب کند. به عبارت دیگر، زمانی که یک کاربر شروع به جست و جوی عباراتی خاص می کند، اگر وب سایت شما را بیابد که به جست و جویش پاسخ داده اید، به احتمال زیاد وب سایت شما را در خاطر می سپارد زیرا شما در ارتباط با آن چه صحبت کرده اید که خاص و کم محتوا (در وب سایت های دیگر) بوده است.

استفاد از متن جایگزین

متن جایگزین، یعنی نوضیحی که شما برای کلیپ و یا تصویر خود می آورید. به عبارت دیگر، زیر هر کلیپ و تصویر، متنی وجود دارد که اگر مخاطب به هر علتی نتواند تصویر و یا کلیپ شما را مشاهده کند، می تواند متن آن را بخواند و تمامی اطلاعات را از آن برداشت کند. برخی دیگر از ویژگی های متن جایگزین بدین شرح است:

  • متن جایگزین باعث می شود در زمان کند بودن اینترنت، کاربران شما بتوانند از متن استفاده کنند.
  • متن جایگزین می تواند به افرادی که کم حوصله هستند (برای دیدن کلیپ ها) کمک کند.

توجه کنید که متن جایگزین، محتوایی در ارتبااط با کلیپ و یا تصویر شما نیست! بلکه محتوایی است که کاملاً دقیق، کلیپ یا تصویر شما را توضیح می دهد.

برای موفقیت در سئو، متن را با کلمات کلیدی اشباع نکنید!

دیگر دوران اشباع متن با کلمات کلیدی گذشته است. اگر خواننده متوجه شود که شما به صورت افراطی از کلمات کلیدی استفاده می کنید، اعتبارتان زیر سوال می رود. بنابراین هیچ گونه افراطی در استفاداز کلمات کلیدی نداشته باشید.

تمرکز بر تجربه کاربری

بیشتر از آنچه که گوگل می گوید، آن چیزی حائز اهمیت است که کاربران می خواهند. اگرچه سیاست های گوگل اغلب با علایق کاربران همسو است اما به طور کلی، شما در ابتدا بهتر است با رعایت قوانین گوگل، علاق و راحتی کار کاربران را در نظر بگیرید. موارد بسیاری وجود دارد که می تواند به تجربه ی کاربری مربوط باشد مانند سرعت وب سایت، ناوبری، پیمایش صحیح، پاسخگویی سریع و ... . به خاطر داشته باشید که 5ثانیه اول بارگذاری صفحه، بیشترین تأثیر را بر نرخ تبدیل کلی دارد. هر ثانیه اضافی که طول می کشد تا یک صفحه بارگذاری شود، نرخ تبدیل را به طور متوسط 4.42 درصد کاهش می دهد و میزان موفقیت سئو شما نیز به همان ترتیب کاهش میابد.

ارتباط متن و عنوان

متن شما باید با عناوینی که به کار می برید، ارتباطی کاملاً نزیدک داشته باشد. اگر عناوین شما یک چیز بگویند و محتوای شما چیز دیگری و یا اگر محتوای شما، به عنوان شما پاسخ ندهد، کاربر ممکن است به سرعت وب سایت شما را ترک کند زیرا وی، در ابتدا به عنوان نگاه می کند و تصمیم می گیرد که متن را بخواند یا نه. اگر تصمیم بگیرد که متن را بخواند، طبیعتاً به دنبال پاسخ و محتوایی مربوط به همان عنوان است. بنابراین از عناوین صرفاً جذاب استفاده نکنید و سعی کنید علاوه بر جذابیت، ارتباط با محتوا را نیز حفط کنید.

ناوبری آسان و موفقیت در سئو

یک وب سایت خوب، ناوبری آسان دارد. توجه داشته باشید که برخی از وب سایت ها دارای ناوبری خوبی هستند اما به علت سرعت پایین، عملکرد مطلوبی را ارائه نمی دهند. ناوبری، ارتباط نزدیکی با سرعت وب سایت شما دارد. هر اندازه که وب سایت شما دارای ناوبری خوبی باشد اما از سرعت پایینی برخوردار باشد، تلاش های شما نادیده گرفته می شود.

لینک های داخلی

لینک های داخلی می توانند در موفقیت سئو شما موثر واقع شوند زیرا چند مزیت مهم دارند:

  • کاربران را بیشتر در وب سایت شما نگه می دارند و هر چقدر که کاربران بیشتر در وب سایت شما بمانند، سیگنال بیشتری به موتورهای جیت و جوگر داده می شود که وب سایت شما مفید است.
  • سهولت کار کاربران را افزایش می دهد.
  • سبب دیده شدن صفحاتی می شوند که در وب سایت شما کمتر دیده شده است.

سخن آخر

شجاع باشید و از کلمات کلیدی دم بلند مخصوص به خود، محتواهای مخصوص خودتان و موضوعاتی استفاده کنید که فکر می کنید مخاطب مخصوص به خودش را دارد. لازم نیست همیشه و در صد در صد مواقع، از کلمات کلیدی استفاده کنید که ابزارهای سئو به شما می دهند و یا حتی کاربران آن ها را جست و جو می کنند. کمی خلاقیت در کاری که در آن تخصص ویا علاقه و اشراف دارید، می تواند سبب موفقیت سئو شما گردد.

سوالات متداول

اولین قدم سئو برای سایت های تازه کار کدام است؟

سئوی داخلی برای سایت هایی که به تازگی شروع به فعالیت کرده اند بسیار مناسب است.

لینک سازی داخلی چه مزایایی دارد؟

نگه داری کاربر در فضای سایت، سهولت کار کاربران، دیده شدن صفحات از مزایای لینک سازی داخلی است.

مهمتمرین عوامل موفقیت در سئو 2023 چیست؟

استفاده از محتواهای یونیک، استفاده از کلمات کلیدی دم بلند، استفاده از متن های جایگزین و یا محیط کاربری روان از مهمترین عوامل موفقیت سئو در سال 2023 هستند.